همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بازرگانی از صدور نخستین کارت های خرید اعتباری (میزان 1) برای تعدادی از کارکنان آموزش و پرورش از روز دوشنبه‌ خبر داد

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی بازرگانی ایران، سیدعلیرضا شجاعی گفت: ‌کارت هایی که تاکنون برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش صادر شده طی دو روز آینده توزیع می شود.

وی ادامه داد: ‌همچنین تعدادی کارت خرید اعتباری طرح میزان 1 برای کارمندان وزارت بازرگانی صادر شده است.

شجاعی با بیان اینکه در این سیستم، ثبت نام متقاضیان توسط دستگاه اجرایی مربوطه صورت می گیرد و از طریق سامانه طراحی شده به بانک ها منعکس می شود، افزود: ‌بانک ها با این سیستم، اطلاعات لازم درباره صدور و توزیع کارت ها را در اختیار دارند.

وی گفت:‌ در این طرح تلاش شده تمام فرآیند بصورت الکترونیکی صورت بگیرد. به گونه ای که از طریق کارت ها در پایان هر ماه یک صورت حساب برای دارنده کارت ارسال می شود که از طریق آن اطلاعات موردنیاز درباره میزان خرید خود را دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: در صورت تایید صورتحساب توسط کارمند، اقساط خرید انجام‌ شده به شکل اتوماتیک از حساب حقوقی کارمند بصورت ماهیانه کسر می‌گردد اما اگر تا 15 روز پس از خرید نسبت به تسویه حساب کامل و ترمیم موجودی حساب خود اقدام کنند، کارمزد خرید برای آنها محاسبه نخواهد شد.

سخنگوی وزیر بازرگانی، بازپرداخت این وام های 15 میلیون ریالی را 24 ماهه با کارمزد چهار درصد اعلام کرد.

شجاعی افزود:‌تعداد زیادی فروشگاه لوازم خانگی، فهرست کالاهای منتخب در این سامانه هستند و امروز هم تعدادی از شرکت های تولیدکننده پوشاک و برخی اقلام پوشاکی به این گروه کالاها اضافه شدند.

کد خبر 106560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز