سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: با توجه به تجربه من در نیروی انتظامی افرادی که این اقدام را انجام می‌دهند، دزد سر راهی نیستند و حتما به شکل یک باند اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در پایان مراسم اعطای نخستین شناسنامه فنی ـ ملکی ساختمان در شهر تهران با تاکید بر این که سازمان نظام مهندسی به عنوان مجموعه‌ای صنفی و بزرگ می‌تواند، شناسنامه فنی ـ ملکی ساختمان را اجرا کند، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون این روند کاملا شکلی پیش رفته و مهندسان ناظر امضاهایی می‌کنند که تا زمان پایان کار ساختمان یک بار هم آن را ندیده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت مصالح استاندارد و استفاده از کارگران و مهندسان اجرایی ساختمان‌ها و نظارت بر کار آن‌ها، اظهارامیدواری کرد که پس از این جلسه به مرور شناسنامه‌های 3 هزار متر صادر شود و به متراژهای کمتر برسد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین پیگیری‌های در مورد سرقت مجسمه‌ها با تاکید بر این که این اقدام کاملا سازماندهی شده است، افزود: با توجه به تجربه من در نیروی انتظامی افرادی که این اقدام را انجام می‌دهند، دزد سر راهی نیستند و حتما به شکل یک باند اقدام می‌کنند.

قالیباف با بیان این که پلیس تاکنون اطلاعات خوبی در این رابطه به دست آورده است، افزود: شهرداری شکایت خود را ارائه کرده است و همکاری لازم را با پلیس خواهد داشت، اما در نهایت مسوول امنیت شهر و مراقبت از مجسمه‌ها و نمادهای شهری شهرداری نیست!

به گزارش ایسنا، شهردار تهران با اشاره به مفقود شدن گاردریل‌ها و سرپوش‌های کانال‌ها، گفت: دزدیدن این اقلام هدف اقتصادی دارد، اما این اقدام از این جنس نیست و پلیس باید در این رابطه به نتیجه برسد.

وی گفت: شهرداری تهران نگهبان محلات و پارک‌ها را موظف به همکاری با پلیس و توجه بیشتر کرده است، ولی مسوولیت امنیت شهر با ما نیست.

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا از شهرداری تقاضایی جهت جابجایی یا تغییر مجسمه‌ها قبل از این سرقت‌ها رسیده بود که مورد موافقت قرار نگیرد!؟ این مساله را رد کرد و گفت: مساله را به این مسیرها وارد نکنید، اصلا چنین چنین موضوعی مطرح نبوده است.

کد خبر 106638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز