سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه بورس: به‌دنبال اظهارات معاون بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد مبنی بر عرضه سهام بیمه دانا درفرا بورس،‌ مدیر پذیرش شرکت فرا بورس گفت:

احتمال اینکه شرکت بیمه دانا بتواند قواعد پذیرش بورس تهران را احراز کند کم است.

به گزارش همشهری، سازمان خصوصی‌سازی‌ قرار بود سهام 3 شرکت بیمه البرز، آسیا و دانا را سال گذشته در بورس عرضه کند. از این تعداد سهام 2 شرکت بیمه البرز و آسیا در بورس عرضه شد اما سهام بیمه دانا به‌دلیل مشکلات مالی از جمله زیان انباشته هنوز عرضه نشده و سازمان حسابرسی نیز تاکنون صورت‌های مالی این شرکت را تأیید نکرده است.

بر همین اساس، ابوالحسنی  روز گذشته از عرضه سهام این شرکت در فرابورس خبر داد. در همین رابطه، مهدی علم‌الهدی مدیر پذیرش شرکت فرا بورس هم گفت: باتوجه به شرایطی که بیمه دانا دارد بعید به‌نظر می‌رسد این شرکت بتواند قواعد پذیرش بورس تهران را احراز کند، بر همین اساس شرکت فرا‌بورس آمادگی کامل دارد تا سهام این شرکت را در فرابورس عرضه کند.

وی با بیان اینکه بیمه دانا در تلاش است تا سهامش در بورس تهران عرضه شود توضیح داد:  شرکت‌هایی که در فرابورس پذیرفته می‌شوند می‌توانند پس از مدتی به بورس تهران بروند. شرکت بیمه دانا نیز می‌تواند پس از آنکه شرایط پذیرش در بورس را پیدا کرد به بورس تهران منتقل شود.

توضیحات معاون وزیر

در همین رابطه، اصغر ابوالحسنی معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی هم اعلام کرد: اگر اختلاف میان شرکت بیمه دانا و سازمان حسابرسی رفع نشود، واگذاری این شرکت از طرق مزایده، مذاکره و فرابورس انجام خواهد شد.

به گزارش موج، وی با اشاره به آماده‌سازی‌ شرکت بیمه دانا برای ورود به بورس و اختلاف‌های مالیاتی بین شرکت بیمه دانا و سازمان حسابرسی، گفت: اگر اختلاف میان شرکت بیمه دانا و سازمان حسابرسی رفع نشود، واگذاری این شرکت از طرق مزایده، مذاکره و فرابورس انجام خواهد شد.

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد یادآور شد: از ده‌ها سال پیش، شرکت بیمه دانا زمین‌های خوبی را در شمال تهران در اختیار دارد که از سوی نیروهای نظامی تصرف شده است و اکنون در حال رفع تصرف هستند.

وی عملکرد و وضعیت سودآوری شرکت بیمه دانا را مطلوب دانست و در ادامه گفت: منتظر صورت‌های مالی پایان سال 88 شرکت بیمه دانا هستیم. ابوالحسنی زمان نهایی ورود به بورس این شرکت را نامعلوم عنوان کرد و افزود: اولویت ما این است که شرکت بیمه دانا از طریق بورس عرضه شود.امیدواریم ورود به بورس این شرکت به نیمه دوم سال نکشد.

کد خبر 106663

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز