سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

چنانچه به‌جای مسابقه‌هایی با موضوع پخت خوشمزه‌ترین آش‌دوغ یا آبگوشت بزباش، مسابقه‌ یافتن راه حلی برای برخورد با مشکل پارک جلوی منازل مسکونی طراحی و اجرا می‌شد

 نتایج آن عملی‌تر و سودمند‌تر از آب در می‌آمد زیرا هشدار‌هایی مبنی بر پنچرکرد‌ن وغیره که سهل است، دعوا و جر و بحث با متخلفان نیز هیچ تاثیری ندارد اگر از آن دسته افراد هستید که می‌گویند « قاشق‌سازی کاری نداره، مشت میزنی توش گود میشه، دمش را میکشی دراز میشه» بهتر است نگاهی به این تصویر بیندازید و  متوجه شوید که برخورد با این نوع تخلف کار هر کسی نیست و گاهی منجر به حبس خانگی خودروی صاحبخانه می‌شود. جالب اینجاست که راننده هر یک از این خودرو‌ها که از راه برسد و یواشکی زحمت را کم کند،‌ بلافاصله راننده‌ دیگری از راه رسیده  و جای او پارک می‌کند.

لوله‌بازکنی دَم‌دست

سال‌هاست بسیاری از شرکت‌های خدماتی مرحمت فرموده و در منازل را بدون دریافت کوچک‌ترین هزینه‌ای برای شما کاغذ دیواری می‌‌کنند. علاوه بر این، حسن کارشان در این است که تلفن تماس شرکت خود را هم در دم‌دست‌ترین محل برای شما قرار می‌دهند تا در مواقع لزوم فقط با یک تماس لوله‌بازکنی، تخلیه‌چاه، قالیشویی، آژانس، املاک و ... در محل مورد نظر حاضر شوند و به‌شما خدمت‌رسانی کنند.

البته مردم این روزها ترجیح می‌دهند در خانه‌شان را رنگ کنند تا کاغذ دیواری، ولی به هر حال این شرکت‌ها چون می‌خواهند پیش از انجام هر کاری حسن‌نیت خود را ثابت کنند، دست‌بردار ‌ نیستند.

تازه آنقدرپشتکار دارند که هرقدر هم شهرداری و نیروی انتظامی تذکر دهد که این کار پیگرد قانونی دارد، آنها گوش‌شان به این حرف‌ها بدهکار نیست و دست از کارشان برنمی‌دارند و حتی اگر  شد، روی جعبه تابلوهای برق و مخابرات را هم برچسب تبلیغاتی خودشان را می‌چسبانند. تنها راه حل  نیز پیگیری  مداوم شما و همسایه‌‌ها و جمع‌آوری استشهاد محلی است.

عادتی به نام بوق زدن

در ترافیک سرسام‌آور خیابان‌ها خیلی وقت‌ها این بوق‌زدن بی‌مورد برخی رانندگان است که اعصاب همه را بیشتر از راه‌بندان خرد می‌کند. در حالی که در ترافیک سنگین همه راننده‌ها مجبور هستند به آهستگی مسیر را طی کنند برخی رانندگان خیال می‌کنند با بوق‌زدن ممتد می‌توانند سریع‌تر گره ترافیک را باز کنند و زودتر از بقیه به مقصد برسند.

بوق‌زدن بی‌مورد زمانی زشت‌بودن خودش را نشان می‌دهد که بدون توجه به تابلوهای هشدار دهنده در مقابل بیمارستان ها و مناطق مسکونی صورت می‌گیرد و آرامش اهالی یک منطقه را به هم می‌ریزد. از دیگر کارهای  عجیب و غریب کسانی که می‌شود آنها را معتاد به بوق زدن نامید خداحافظی با بوق، سلام و علیک با بوق و حتی باز کردن در پارکینگ با بوق است!

یک جای پارک،چند نرخ

اگر با هزار دردسر در یک خیابان شلوغ توانستید جای پارک پیدا کنید خیلی خوشحال نباشید چون ممکن است بر سر نرخ پارک یک مشاجره در انتظارتان باشد. عده‌ای از خوانندگان در تماس با روزنامه از نرخ‌های متفاوتی که برخی پارکبان‌ها از مردم برای پارک کردن خودرو می‌خواهند گلایه کرده‌اند.

به گفته این خوانندگان در حالی که بر روی قبض پارکبان‌ها مبلغ‌های مشخصی برای پارک کردن در مدت‌های نیم،یک و 2ساعت درج شده است در برخی نقاط شلوغ بعضی از پارکبان‌ها تقاضای مبلغ بالاتری می‌کنند.

این مسئله در مکان‌های شلوغ به‌ویژه در مقابل مراکز خرید و جاهای تفریحی حادتر است و به گفته خوانندگان، پارکبان‌ها گاهی خواستار پرداخت مبلغ  هزار تا 2هزار تومان برای یک ساعت پارک خودرو می‌شوند! این در حالی است که به گفته مسئولان، این مسئله کاملا غیر قانونی است و رانندگان باید طبق تعرفه درج شده روی قبض به پرداخت مبلغ بپردازند.

کد خبر 106691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز