همشهری آنلاین: آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و اظهار کرد: در سال‌های اخیر که ایام شهادت حضرت زهرا‌(س) تعطیل رسمی شده است مراسم آن حضرت جلوه‌ای دیگر یافته هر چند باید سیمای تهران و سایر شهرها امسال نیز نسبت به سنوات گذشته بازهم متفاوت باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌ الله العظمی وحید خراسانی در دیدار احمد مسجدجامعی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر گفت: تمام امتیاز انسان به عقل و ذوق اوست، کمال عقل در فرهنگ و کمال ذوق در هنر است و این حقیقت فرهنگ و هنر است و کسانی که به هر دوی این وجه مزین هستند باید شکر کنند. قدر این نعمت‌ها را بدانید، هم قدر فرهنگ را، هم قدر هنر را. هرچند برای فهم فرهنگ و هنر باید جلسات متعدد داشته باشیم.

وی افزود: ممکن است کسی فرهنگ داشته باشد اما هنرمند نباشد و یا بالعکس ممکن است هنرمند باشد اما اهل فرهنگ نباشد، ولی اگر هر دو جمع شد این اکسیر احمر است.

وی با اشاره به پرچم و کتیبه ویژه ایام فاطمیه اظهار کرد: این اثر تلفیقی از فرهنگ و هنر است. فرهنگ آن ریشه در قرآن و سنت قطعی دارد و احادیث آن مورد اجماع چهار مذهب است و ترکیب و خوشنویسی آن برخاسته از ذوق و هنر است و تاثیر آن فراگیر است.

وحید خراسانی جمع حاضر را به قدردانی نعمت برخوردار بودن از فضیلت محبت اهل بیت عصمت و طهارت و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر در این راه توصیه کرد و بهره‌برداری از این نعمت برای تبیین معارف اهل بیت علیهم‌الاسلام را وظیفه‌ای خاص برای اهل فرهنگ و هنر برشمرد.

وحید خراسانی اظهار کرد: قدر نعمت خودتان را بدانید و خدا را شکر کنید که خداوند شما را برای خدمتگزاری به آستان آن حضرت انتخاب کرده و نام شما را در دفتر اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ثبت کرده است.

در ابتدای این دیدار احمد مسجدجامعی، ضمن بیان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های اهالی فرهنگ و هنر در حوزه غیررسمی و غیردولتی طی سال‌های اخیر در بزرگداشت اهل بیت علیهم‌الاسلام و خصوصاً حضرت زهرا (س)، به افزایش شمارگان و بار علمی آثار تألیفی طی آن دوران و برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های هنرمندان اشاره کرد.

پس از مسجدجامعی تعدادی از هنرمندان حاضر در جلسه به قرائت اشعاری در وصف حضرت زهرا(س) و ارائه گزارش از اقدامات و خدمات اهالی فرهنگ و هنر در تکریم اهل بیت و بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند.

در این دیدار گروهی از هنرمندان خوشنویس، گرافیست، شاعر،‌ نویسنده، روزنامه‌نگار و ناشر حضور داشتند.

کد خبر 107191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز