گروه شهری: شهروندان تهرانی از این پس هر سه ماه یکبار می‌توانند تغییرات و تحولات شهر را به خوبی احساس کنند و اطمینان داشته باشند که اکنون ما کاملا به شهرداری تهران واداره پایتخت مسلط شده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران  در دیدار با شهروندان منطقه 2 در مسجد جامع امیرالمومنین (ع) شهرک ژاندارمری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:  اداره کلانشهری مانند تهران با مشکلات و پیچیدگی‌های زیادی روبه‌روست اما اکنون ما به شهرداری مسلط شدیم و خوب می‌دانیم چه باید کرد و چگونه مشکلات و معضلات را از سرراه برداشت.
وی افزود:  تا پایان نیمه اول سال 86 هیچ پروژه عمرانی نیمه‌تمامی در شهر تهران وجود نخواهد داشت و برای سالهای آتی طرح‌های عمرانی و خدمات شهری مختلفی در دست بررسی کارشناسان است. وی با تاکید بر آنکه رفع معضلات و مشکلات شهری امروز و آینده شهروندان تهرانی به وضعیت شورای شهر و تصمیمات اعضای آن گره خورده است گفت:  شورای شهر جایگاه سیاسی نیست و نباید یک نهاد اجتماعی، کارکردی و خدماتی را به مقر سیاسی تبدیل کرد.
محمدباقر قالیباف تصریح کرد:  شورای شهر نباید دولتی شود همانگونه که نباید در تقابل با دولت قرار گیرد زیرا شوراها مردمی هستند و اعضای آن باید در خدمت مردم و برای آنها گام بردارند نه در راستای سیاست و اهداف خود.
وی افزود:  اگر به دنبال کوچک کردن مجموعه دولت هستیم باید مجموعه‌هایی مانند شوراها را گسترش دهیم و با تفویض وظایف و اختیارات دولت بین مجموعه‌های دیگر در راستای کوچک‌سازی دولت اقدام نماییم.
وی خاطرنشان کرد:  شهرداری تهران از آن مردم است زیرا با پول و سرمایه آنها اداره می‌شود و از آنجا که رفع اکثر معضلات شهری در گرو تصمیم‌گیریهای شورای شهر تهران است شرکت در انتخابات هم حق مردم و هم وظیفه آنهاست.
وی ضمن اشاره به آنکه بر اساس برنامه چهارم توسعه قرار بود 24 وظیفه دولت به شهرداری‌ها واگذار شود گفت:  متاسفانه تاکنون اقدامی جدی در این راستا صورت نگرفته است اما در صورتی که بخواهیم وضعیت کلانشهرها سر و سامان بگیرد باید به طور جدی در این مورد تجدید نظر شود.
کد خبر 10752

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز