همشهری آنلاین : رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه صندوق رفاه جهت پیگیری بحث اشتغال دانشجویی در سال 89 خبر داد و گفت: در بحث اشتغال دانشجویی و توسعه آن چندین طرح مطرح شده است که افزایش دستمزد کار دانشجویی، به ازای هر ساعت کار از یک‌هزار و 500 تومان سال گذشته به دو هزار تومان یکی از این طرح‌هاست.

دکتر مرتضی زرینه‌زاد، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعاملات صورت گرفته با وزارت تعاون مبنی بر ایجاد تعاونی‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: براین اساس آیین‌نامه‌ تعاونی‌های دانشجویی بازنگری و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که متاسفانه بر روی این موضوع زمان زیادی گذاشته نشده است، اما امیدواریم هسته اولیه این تعاونی‌ها به زودی در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در زمینه اشتغال دانشجویی، گفت: با برخی صنایع و افراد دارای توان مالی مذاکراتی داشته‌ایم تا در کنار دانشگاه‌ها، کارگاه‌هایی برای تولیدات خاص ایجاد کنند که موافقت اولیه آن در سال گذشته کسب شد، اما این موضوع هنوز اجرایی نشده‌ است.

زرینه‌زاد حمایت از ایده‌های معنوی، مبتکر و خلاق و همچنین فروش این ایده‌ها به صنعت و تولید آن را از دیگر برنامه‌های صندوق در راستای اشتغال دانشجویی عنوان کرد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت‌علوم از برنامه بازنگری محتوای آموزشی رشته‌ها با هدف اشتغال دانشجویان سال‌های آخر در مراکز صنعتی خبرداد و گفت: این موضوع همچون بحث کارورزی پزشکی است که طی آن گواهی رسیدن به بلوغ کاری به فرد داده می‌شود. به عبارتی دیگر زمانی که یک دانشجو وارد صنعت رشته خود می‌شود، فعالیت کاربردی آن رشته را فرا می‌گیرد و به تبع آن مقدمات جذب دانشجو در آن صنعت فراهم می‌شود.

وی بحث بازنگری محتوای آموزشی رشته‌ها با هدف اشتغال دانشجویان سال‌های آخر در مراکز صنعتی را از برنامه‌های کلیدی و مهم در زمینه کاردانشجویی عنوان کرد و گفت: بسترهای لازم در این بحث باید فراهم شود و تمامی حوزه‌ها از جمله معاونت‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشگاه‌ها در این مسیر همراه شوند.

زرینه زاددر خاتمه گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: نیاز است که حوزه ریاست جمهوری نیز در این حوزه‌ وارد شود؛ چرا که این موضوع یک اقدام انجام شدنی است، به شرط آن که تیم آن به درستی هماهنگ شوند.

کد خبر 107643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز