سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

همه‌کاره‌ها و هیچ‌کاره‌ها مدام از توانایی‌هایی سخن می‌گویند که همه می‌دانند از عهده آنها بر نمی‌آیند

و با وجود این در جمع دوستان، داخل تاکسی و خلاصه همه‌جا از انجام آنها به خود می‌بالند و فخر می‌فروشند.اما این اواخر برخی انواع جدید همه‌کاره‌ها و هیچ‌کاره‌ها را می‌توان داخل کوچه و خیابان دید که ادعای خاصی ندارند و برخلاف بقیه، در سکوت کامل به‌سر می‌برند. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید سطل‌های زباله برخی محله‌های شهر همه نوع کارایی دارند مگر آنچه برای آن نصب شده‌اند.

از پارک‌ممنوع جلوی در‌ها گرفته تا تابلوی بن‌بست، همه و همه وظایفی است که بر دوش این سطل‌ها گذاشته می‌شود. این در حالی است که داخل آنها خالی از زباله است و برخی اهالی محترم محله لطف فرموده و زباله‌ها را در اطراف آنها پراکنده می‌کنند. به‌هرحال از آنجا که گناه همه‌کاره و هیچ‌کاره بودن این سطل‌ها فقط به گردن اهالی محله است باید در نوع نگرش خود به این وسیله تجدید‌نظر کرد.

نگهبان خردسال

به‌محض گرم‌شدن هوا کار برای کودکان سخت‌تر شده و آنها مجبورند وظایف خود را در کنار تحمل هوای گرم انجام دهند. تعجب نکنید! کار کودکان حتما نباید آدامس‌فروشی و واکس‌زدن کفش رهگذران و غیره باشد. ناآگاهی ما از شرایط و حقوق کودکان گاهی باعث می‌شود ناخواسته آنها را حسابی سر کار بگذاریم.

برای نمونه در حالی که برخی والدین مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید حاضر نیستند نور خورشید، خواب کودک دلبندشان را آشفته کند در مقابل، برخی دیگر از والدین هنگام خرید کردن، مسئولیت مراقبت از خودرو را به کودک محول کرده و وی را در گرمای خودرو رها می‌کنند. گاهی نیز وی را برای نگهداری از اجناس خریداری شده به یک نگهبان خردسال تبدیل می‌کنند.

خانه به‌دوش‌

دائم ‌اثاث‌خانه روی دوششان است و از این خانه به آن خانه جابه‌جا می‌شوند؛ این حال و روز اجاره‌نشین‌هاست. برای برخی هم که بد نمی‌شود؛ نان آژانس‌های مسکن و باربری‌ها از کنار همین  اجاره‌نشین‌ها درمی‌آید. اجاره‌نشین‌ها حاضرند  کلی دوندگی کنند اما یکسالی را راحت باشند.

با وجود این، هنوز چند روزی وارد خانه نشده‌اند که متوجه می‌شوند  شیردستشویی و آشپزخانه، پمپ کولر، آنتن و ... از دیدشان مخفی مانده باید عوض شوند. مدیر ساختمان هم سر می‌رسد و مشکلات مجتمع را می‌گوید که تا تنور داغ است هزینه‌های تعمیرات را از مستاجر  بگیرد.کافی است گذر مستاجر به آژانس‌مسکن بیفتد، بعد از گرفتن کمیسیون انگار‌نه‌انگار که همین آدم بوده که برای پیدا‌کردن خانه به آژانس آمده بوده است.

گهگاه  دوسه‌ماه نگذشته که همان آژانس برای گرفتن کمیسیون چرب‌تری زیر پای مالک می‌نشیند که خانه‌اش را بفروشد. این یعنی هنوز سرسال نشده اجاره‌نشین آواره باید دنبال خانه برای سال بعد باشد و هرروز منتظر رفت‌وآمد بازدیدکنندگان از خانه.

پیاده‌روی روی سنگلاخ

اگر قرار نیست  مقدار حریمی که مهندسان و پیمانکاران یک ساختمان در موقع ساخت یک بنا از پیاده‌رو حق دارند تصرف کنند به آنها آموزش داده شود، بهتر است آموزش عبور از روی سنگلاخ و زیر داربست‌های فلزی به مردم داده شود. پیاده‌روهایی که این روزها برای تردد رهگذران افزایش یافته‌اند به‌محلی برای مصالح ساختمانی یک مجتمع در حال ساخت یا در حال بازسازی بدل‌ شده‌اند.

رهگذران هم یا باید قید کفش نو و سلامتی پاهایشان را بزنند و از روی مصالح بگذرند یا از گوشه خیابان. این در حالی است که بارها جان افرادی که نتوانسته‌اند از پیاده‌روها عبور کنند و مجبور به عبور از گوشه خیابان شده‌اند به خطر افتاده است.

کد خبر 107697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز