پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از آنکه لس‌آنجلسی‌ها ایالت آریزونای آمریکا را به خاطر تصویب قانون جنجالی مهاجرت تحریم کردند، یک مقام ارشد در آریزونا تهدید کرد این شهر کالیفرنیا را از برق محروم می‌کند.

خبرگزاری آلمان از لس آنجلس گزارش داد، گری پیرس (Gary Pierce)، کمیسیونر شرکت آریزونا پس از ارسال نامه‌ای به آنتونیو ویلارایگوسا (Antonio Villaraigosa)، شهردار لس‌انجلس به شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت: "احساس من این است که اگر می‌خواهید قنادی را تحریم کنید، باید چشم‌تان را روی همه شیرینی‌ها هم ببندید."

وی گفت: "اگر آنها اینقدر در این باره جدی هستند، پای حرف‌شان بایستند. من خوشحال می‌شوم که به آنها در مذاکرات دوباره درباره توافقنامه‌های برق کمک کنم تا دیگر نیازی به دریافت برق از آریزونا نداشته باشند."

پیرس گفت آریزونا حدود 25 درصد برق لس آنجلس را از ایستگاه تولیدکننده برق هسته‌ای در نزدیکی فونیکس (Phoenix) و تعدادی دیگر از نیروگاه‌های ذغالسنگی تامین می‌کند.

این در حالی است که مقامات لس آنجلس تاکید کردند آریزونا نمی‌تواند لس‌آنجلس را از برق محروم کند، زیرا بخشی از نیروگاه برق هسته‌ای متعلق به شهر لس آنجلس و دیگر شرکت‌های کالیفرنیایی است.

با این وجود، اظهارات پیرس موجب تشدید مجادلات درباره قانون مهاجرت آریزونا شده است. این قانون به پلیس محلی امکان می‌دهد وضعیت مهاجرتی کسانی را که فکر می‌کند غیرقانونی در این کشور اقامت دارند، کنترل کند. این امر به هراس‌ها مبنی بر اینکه چنین قانونی به تبعیض علیه اتباع آمریکای لاتین بینجامد، دامن زده است.

سانفرانسیسکو، برکلی و اوکلند دیگر شهرهای کالیفرنیا هستند که به تحریم آریزونا رای داده‌اند.

کد خبر 107820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز