جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

بایرن مونیخ و اینتر میلان، در سانتیاگو برنابئو ‌مادرید، فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد.


برای هر دو تیم، لیگ قهرمانان اروپا فرصت  بی نظیری  برای کسب قهرمانی سه‌جانبه است. هر دو تیم، لیگ داخلی و جام حذفی کشور خود را فتح کرده‌اند و برای اینکه نخستین‌بار در تاریخ، به قهرمانی سه‌جانبه دست پیدا کنند، باید این جام آخر را هم کسب کنند. مربیان این دو تیم هم این شانس را دارند که با پیروزی در بازی امشب، به سومین مربی اروپایی تبدیل شوند که با 2 تیم متفاوت، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کنند.

بایرن مونیخ آخرین بار در سال 2001 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است اما در میان طرفداران اینتر، تنها قدیمی‌ها قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان را به یاد می‌آورند؛ اینتر آخرین بار در سال 1964 جام قهرمانی اروپا را به خانه برده است.

امشب به‌نظر می‌رسد هر دو تیم برای کسب نخستین قهرمانی سه‌جانبه و هر دو مربی برای فتح دومین جام اروپایی به اندازه مساوی شانس دارند، اما این شانس مساوی ناشی از 2 تفکر و فلسفه متفاوت 2 مربی است.

درحالی‌که خیلی‌ها عقیده دارند در فوتبال، تنها بردن با هر شرایطی برای مورینیو مهم است، اعتقاد دیگر این است که فان‌گال به بازی زیبا اهمیت بیشتری می‌دهد. یکی از طرفداران این نظریه، آرین روبن،  مهاجم بایرن مونیخ است که در چلسی، با مورینیو هم کار کرده است.

او در این باره می‌گوید: او (مورینیو) یک تیم برنده را به زمین می‌فرستد و اصلا مهم نیست که این تیم زیبا بازی ‌کند یا نه. فلسفه در بایرن اما این است که مربی (لوئیز فان گال) می‌خواهد بازی را با فوتبال زیبا ببرد.

جولیو سزار،  دروازه‌بان اینتر هم معتقد است، مورینیو به خاطر شخصیتش پیش از هر بازی حریف را می‌ترساند. او می‌گوید: مورینیو یک نوع شخصیت سیستماتیک دارد. او دقیق است و همه چیز را جدی می‌گیرد. او به تنهایی رقبا را می‌ترساند.

اینتر برای رسیدن به فینال تیم‌هایی همچون بارسلونا و چلسی را از پیش رو برداشته است. بایرن هم در راه فینال از سد تیم‌هایی مانند منچستر یونایتد و لیون گذشته است. بایرن در مسابقات امسال 2 تیم ایتالیایی یعنی یوونتوس و فیورنتینا را هم حذف کرده است.

در بازی امشب به‌نظر می‌رسد مورینیو برخلاف آنچه درمورد فلسفه بازی‌اش گفته می‌شود، تیمی کاملا هجومی به میدان خواهد فرستاد. مورینیو در برابر بایرن، از 3 مهاجم استفاده خواهد کرد.

در تمرین‌های پیش از بازی مورینیو سیستم 1-3-2-4 را تمرین کرده است. در این سیستم گوران پاندف، وسلی اشنایدر و ساموئل اتوئو در پشت و اطراف دیه‌گو میلیتو به‌عنوان مهاجم نوک بازی خواهند کرد. به پشتوانه همین سیستم هجومی است که مورینیو در بیانیه‌ای که در سایت باشگاه اینتر منتشر کرده، نوشته است که می‌خواهد جام را برای اینتر ببرد.

وی در این بیانیه نوشته است: لیگ قهرمانان باپرستیژترین رقابت در جهان است؛ رقابتی است که هرکس می‌خواهد آن را ببرد و من می‌خواهم این کار را برای اینتر انجام دهم.
فان‌گال هم در کنفرانس مطبوعاتی که دیروز در مادرید برگزار شد، گفت که مورینیو بهترین مربی در میان نسل خود است. فان گال که در دهه 90، مورینیو را به‌عنوان دستیار در بارسلونا در کنار خود داشت در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا مورینیو بهترین مربی جهان است؟ گفت: اگر درباره نسل مورینیو می‌پرسید بله. اگر درباره نسل من می‌پرسید در این باره چیزی نمی‌گویم.

در بازی امشب اینتر میلان تیاگو موتا، هافبک دفاعی خود را در اختیار ندارد و در اینتر میلان، فرانک ریبری نمی‌تواند بازی کند. هر دو بازیکن به خاطر محرومیت این بازی را از دست داده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم

‌ بایرن‌( 2-4-4): بوت، لام، باداشتوبر، فان‌بویتن، کونتنتو، آلتین‌توپ، فان بومل، شوان‌اشتایگر، روبن، اولیچ، مولر
‌  اینتر(1-3-2-4): سزار، مایکون، لوسیو، ساموئل، زانتی، کامبیاسو، پاندف، اتوئو، اشنایدر، چیوو، میلیتو

کد خبر 107857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز