همشهری آنلاین: رزمایش بیت المقدس 22، از سوم خردادماه در منطقه نصر آباد اصفهان با حضور دلاور مردان نیروی زمینی ارتش به مدت 3 روز و در 3 مرحله برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، دلیرمردان این نیرو با انجام تمرینات لازم به منظور زنده نگهداشتن یا و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، رزمایش بیت المقدس 22 را به نمایش می‌گذارند.

در رزمایش بیت المقدس 22، تمامی رشته‌های نیروی زمینی ارتش به مقابله با دشمن فرضی می‌پردازند و با انجام جنگ ناهمتراز و استفاده از تجهیزات و ادوات سبک و سنگین و نیز استفاده از تکنیک های آفندی، پدافندی و تک‌های شبانه و روزانه، گوشه‌ای از توان این نیرو را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره این رزمایش گفت: مردم عزیز ایران مطمئن باشند با برگزاری این چنین رزمایش‌هایی قدرت‌های غربی حاضر در منطقه، هیچ گاه تصور حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران را نخواهند کرد.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش با تجربیات 8 سال دفاع مقدس و برگزاری رزمایش‌های بی شمار در سالیان دراز پس از جنگ تحمیلی، امروز به عنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی در جهان شناخته شده و از آمادگی نظامی بالایی برخورد است.

وی اظهار داشت: برگزاری رزمایش‌ها، نیروها و تجهیزات ما را در آمادگی صد درصد نگه می‌دارد و هر رزمایشی انواع تاکتیک‌های دفاعی و عملیاتی مختلف رزمی را به نمایش گذاشته و در برابر هر گونه تهاجم دشمن در جنگ ناهمتراز خود را آماده می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز در زمینه فناوری‌های نظامی و در اختیار داشتن تجهیزات مدرن نظامی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داریم و این رزمایش‌ها، نیروها با چگونگی استفاده از تجهیزات مختلف و مراحل اجرای عملیات‌ها و تاکتیک‌ها به آمادگی کامل می‌رسند.

در رزمایش بیت المقدس 22، دانشجویان دوره عالی افسری نیروی زمینی ارتش حضور دارند و از توان علمی و دانش این افسران در کنار تجربیات حاصل از 21 رزمایش گذشته، برای ارتقای توان نظامی خود استفاده خواهند کرد.

کد خبر 108026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز