چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه درسی ملی از دو سال گذشته تدوین شده و دراختیار مولفان قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دکتر محمدیان در دیدار با آیت‌ الله مکارم شیرازی در سخنانی افزود:در این طرح برنامه‌های درسی با ویژگی‌هایی تعریف شده تا دانش‌آموزان به گونه‌ای تربیت شوند که فطرت انسانی آنها شکوفا شود.

وی ادامه داد: در 30 سال گذشته نقشه جامع و راهبردی در خصوص تدوین کتب درسی وجود نداشته است و برنامه درسی ملی می تواند پشتوانه خوبی برای مولفین کتاب درسی باشد.

محمدیان در ادامه به آموزش درس قرآن اشاره کرد و از آغاز ارایه آموزش روخونی قرآن کریم به دانش‌آموزان پایه سوم مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: این طرح در دو سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد و از امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، برای اینکه دانش‌آموزان با قرآن انس و الفت بیشتری داشته باشند مصحف کامل قرآن در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هر ساله 950 عنوان کتاب درسی با تیراژ 140 میلیون نسخه چاپ می شود.

وی تصریح کرد:500 عنوان کتاب درسی در حوزه فنی و حرفه ای و کار و دانش و 450 عنوان کتاب نیز برای دوره نظری به چاپ می رسد.

دکتر محمدیان با اشاره به انتشارات مدرسه افزود: انتشارات مدرسه در سال گذشته 2500 عنوان کتاب منتشر کرده که از این تعداد 150 عنوان کتاب چاپ اول بوده است که محتوای عظیم آموزش و پرورش را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به نواقص موجود در کتب سال‌های گذشته همچنین گفت: در این راستا کتب دوره ابتدایی از لحاظ تصویر، محتوا، خط و نقاشی بازبینی و نمادها، عکس ها و محتوای آن نیز اصلاح شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه در حوزه کتب تاریخی، ادبیات فارسی و تعلیمات دینی تجدید نظر کلی صورت گرفته است، اظهار داشت: آنچه که در تدوین کتب علوم پایه مورد توجه قرار گرفته تقویت مبنای توحیدی است.

کد خبر 108292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز