مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: شهر تهران با کمبود بیش از یک میلیون پارکینگ مواجه است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به کمبود بیش از یک میلیون پارکینگ در سطح شهر گفت‌: سال گذشته صدور مجوز برای بیش از 16 پارکینگ طبقاتی و عمومی در نقاط مختلف شهر تهران و با مجموع ظرفیت 6 هزار و 786 محل پارک خودرو انجام شده است.

هیربد معصومی با تاکید بر اولویت پارکینگ‌سازی‌ در سطح شهر تهران گفت: با توجه به کمبود بیش از یک میلیون پارکینگ در سطح شهر تهران امسال پارکینگ‌سازی‌ یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فعالیت در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران است و با جدیت در شهر دنبال می‌شود.

معصومی تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و در چند سال اخیر، برای ساختمان‌های بدون پارکینگ مجوز و پایان کار صادر نشده است  و براین اساس می‌توان ادعا کرد که کسری پارکینگ امروز، میراثی از گذشته است.

وی افزود: در سال‌جاری پیگیری و ساماندهی وضعیت پارکینگ‌سازی‌ در پایتخت با جدیت دنبال می‌شود و شروع این سیاست از سال گذشته و با تخصیص راهکارهای تشویقی برای جذب سرمایه و مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر مبنای این تلاش‌ها در سال گذشته صدور مجوز برای بیش از 16 پارکینگ طبقاتی و عمومی در نقاط مختلف تهران،  با مجموع ظرفیت 6هزار و  786 محل پارک خودرو قابل‌قبول بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته جوابگوی نیاز شهر تهران نیست،  گفت: براساس اطلاعات موجود درباره میزان نیاز سازمان‌ها، ارگان‌ها، نقاط تفریحی، فرهنگی، هنری و کلیه نقاط و نیز حجم تردد خودرو در آنها، امکان برنامه‌ریزی‌های مؤثر در زمینه تامین پارکینگ فراهم آمده است.

کد خبر 108360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز