گروه اقتصادی: براساس مصوبه کارگروه تحول اقتصادی، تغییر کنتورهای کنونی محاسبه میزان مصرف برق و نصب کنتورهای هوشمند در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

به گزارش شورای اطلاع‌رسانی دولت، کارگروه تحول اقتصادی وزارت نیرو را مکلف کرده در یک برنامه یک ساله در سراسر کشور نسبت به نصب کنتورهای برق هوشمند اقدام کند.

این طرح که از مدتی پیش مورد توجه وزارت نیرو قرار گرفته بود اخیرا با عملیاتی شدن قانون یارانه‌ها به‌صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار می‌گیرد. کنتورهای هوشمند این قابلیت را دارد که در ساعات مختلف شبانه‌روز، قیمت‌های مختلف برق را محاسبه نماید و به مشترکان در مدیریت بهینه مصرف برق کمک می‌کند.

در جلسه دیروز این کارگروه همچنین طرح‌های پیشنهادی 2وزارتخانه نفت و نیرو برای کنترل مصارف بالای برق و گاز مورد بحث قرار گرفت و قرار شد این طرح‌ها مجدداً در کارگروه‌های تخصصی بررسی و به کارگروه اصلی ارائه شود. 

در این جلسه همچنین گزارشی از اجرای مرحله دوم طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از سوی رئیس مرکز آمار ارائه شد. براساس این گزارش تا پایان روز دوشنبه (3/3/1389)، تعداد 639‌هزار خانوار متشکل از یک میلیون و 969هزار نفر جدید ثبت نام کرده‌اند که متعاقب آن مرحله راستی آزمایی با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی کشور آغاز خواهد شد و مطابق برنامه قبلی فعالیت مرکز آمار در زمینه به روز کردن اطلاعات اقتصادی خانوارها ادامه خواهد یافت.

کد خبر 108362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز