همشهری آنلاین: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت:‌ با اجرای طرح سامانه فروش در خرده فروشی‌ها، آخرین حلقه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در آینده نزدیک تکمیل می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد قاسم پناهی در نشست مشترک مدیران تشکل‌های صنعتی،‌ اعضای اتاق‌های ایران و تهران که با حضور معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنایع و معادن در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به سابقه قانون ارزش افزوده در کشور گفت:‌ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 87 در مجلس شورای اسلامی تصویب و از ابتدای مهر همان سال به اجرا در آمد.

وی افزود: در مرحله اول واردکنندگان،‌ صادرکنندگان و فعالان اقتصادی با بیش از سه میلیارد تومان فروش در دایره شمول این طرح قرار گرفتند.

پناهی با بیان اینکه به زودی همه گروه‌ها مشمول قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده   می‌شوند افزود:‌ در سال هشتاد و هشت و ابتدای امسال دو فراخوان دیگر انجام شد و فراخوان چهارم از روز شنبه برای صاحبان کارخانه های صنعتی ،‌فروشندگان طلا و جواهر،‌ فروشندگان آهن الات و صاحبان هتل‌ها و متل های یک ستاره،‌ نمایشگاه‌های خودرو،‌ دفاتر خدمات دولت الکترونیک،‌ دفاتر مسافرتی و گردشگری همچنین‌ سینماها تا پایین ترین گروه از خرده فروشی انجام می‌شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در بسیاری از صنوف اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پائین ترین سطوح و خرده فروشی‌ها پیش رفته است گفت:‌ از برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور در آینده نزدیک اجرای سامانه‌های فروش فروشندگان جزء همچون فروشگاههای زنجیره ای است.

وی تاکید کرد:‌ هدف از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در دنیا عبارت از شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی و در امدزایی است درحالیکه ملاک عمل ما از اجرای ان شفافیت در مبادلات اقتصادی است.

کد خبر 108377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز