چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از نوجوانان چینی که برای ترک وابستگی شدید به اینترنت در مراکز ویژه به‌سر می‌بردند، به دلیل شرایط دشوار نظامی‌مانند این مراکز با به راه انداختن شورش دست و پای مربیانشان را بسته و فرار کردند.

14 شورشی 15 تا 22 ساله که پس از فرار از مرکز بازپروری در استان جیانگ شو نتوانستند کرایه تاکسی‌شان را پرداخت کنند، همگی توسط پلیس دستگیر شدند.

طبق گزارش گلوبال تایمز، این نوجوانان سرپرست خود را به تختش بستند تا از کار یکنواخت و تمرین شدید در این مرکز فرار کنند. والدین این نوجوانان پس از تحویل گرفتن فرزندانشان از پلیس محلی، آنان را به مرکز درمان اعتیاد اینترنت هوایان بازگرداندند. {اعتیاد اینترنتی دارید؟ این تست مشخص می‌کند}

این روزنامه به نقل از یکی از کارکنان این مرکز نوشت: لازم است به این نوجوانان اندکی نظم یاد داد و به آن‌ها برای برقراری یک زندگی معمولی کمک کرد؛ لازم است از روش‌هایی به سبک نظامی، مانند غوطه‌ور شدن کامل در آب و تمرینات فیزیکی برای آموزش این افراد نوجوان استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، ماه گذشته دادگاهی در منطقه گوانگژی، دو مربی اردوگاه بازپروری معتادان اینترنتی را پس از اینکه یک نوجوان 15 ساله تا سر حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت، به 10 سال زندان محکوم کرد.

مرگ این نوجوان در حالی رخ داد که بدرفتاری‌های انجام گرفته در این مراکز در سراسر چین، در رسانه‌های دولتی این کشور گزارش شده بود.

بر اساس اعلام انجمن جوانان چین برای توسعه شبکه، در حدود 24 میلیون نوجوان چینی به اینترنت معتاده هستند و نیمی از آن‌ها به بازی‌های آنلاین می‌پردازند.{چین استفاده از شوک برای معتادان به اینترنت را ممنوع کرد}

کد خبر 109307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز