مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

از امسال طرح ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز به‌اجرا درخواهد آمد؛ به همین مناسبت 30 تقاطع شهر به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: در این طرح برگه جریمه همراه با تصویر تخلف، برای متخلفان ارسال خواهد شد.

به گفته بهروز، یکی از مهم‌ترین اهداف به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند ترافیکی، ایجاد انضباط ترافیکی و به‌وجود آوردن نظم ترافیکی است که قطعا ماحصل این انضباط،  کوتاه کردن زمان معطلی در ترافیک خواهد بود.

وی با ابراز تأسف بابت اینکه برخی از رانندگان هنگام زرد بودن چراغ راهنمایی به‌جای توقف پشت خط عابر پیاده بر سرعت خود می‌افزایند، گفت: این اقدام بعضا منجر به بروز تصادف و حوادث ناخوشایندی می‌شود زیرا درست زمانی که چراغ قرمز است عرض تقاطع توسط این متخلفان طی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز، همه رانندگان خود را موظف بدانند که به محض زرد شدن چراغ راهنمایی پشت خط عابر پیاده توقف کنند تا عابران بتوانند بدون خطر و به راحتی از تقاطع عبور کنند.

بهروز در عین حال از عابران پیاده نیز خواست هنگامی که چراغ برای تردد خودرو‌ها سبز می‌شود، ‌منتظر بمانند و از عرض خیابان عبور نکنند تا خودروها در زمان معینی که برایشان در نظر گرفته شده، بتوانند از تقاطع عبور کنند.

کد خبر 109344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز