رئیس شورای‌عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از برخورد با مؤسساتی که سود تسهیلات (عقود مبادله ای) بیشتری نسبت به نرخ تعیین‌شده دریافت می‌کنند

توسط شورا و محرومیت از خدمات بانک مرکزی خبرداد و گفت: گزارش عملکرد تخلفات آنها نیز در هیأت انتظامی بانک‌ها مطرح می‌شود. البته او اشاره‌ای به مؤسسات مالی و اعتباری نکرده است.

اظهارنظر این مقام ارشد بانکی در شرایطی صورت می‌گیرد که امروز مهلت اولتیماتوم بانک مرکزی به 5 مؤسسه مالی و اعتباری متخلف، پایان می‌یابد. بانک مرکزی اعلام کرده است درصورتی‌که امروز این مؤسسات نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات خود را برابر با ضوابط تعیین شده در بسته پولی کاهش ندهند، مؤسسات مالی و اعتباری متخلف را از دریافت یا ارائه خدمات بانکی با سایر بانک‌ها محروم خواهد کرد.

محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با مهر درخصوص دریافت سود بالای تسهیلات دریافتی از مردم حتی معادل 25، 26درصد به‌ویژه توسط بانک‌های خصوصی گفت: در فروش اقساطی، بانک‌ها حق ندارند ارقام بالاتر از آنچه تعیین شده است، از مردم دریافت نمایند.

پیش‌تر محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده بود که بانک‌های متخلف از برخی خدمات بانک مرکزی محروم خواهند شد و سپرده‌های قانونی آنها نیز افزایش خواهد یافت. وی ادامه داد: یکسری تنبیهات دیگر نیز در انتظار اینگونه بانک‌ها خواهد بود. همچنین موارد اینچنینی نیز در هیأت انتظامی بانک‌ها مطرح می‌شود. خاوری در مورد نحوه برخورد نیز عنوان کرد: بانک مرکزی با این بانک‌های متخلف برخورد می‌کند.

کد خبر 109521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز