دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

هر روز در سطح خیابان‌های شهر شاهد تردد خودروهای آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی هستیم.

 یکی از مسائلی که مربی‌های این آموزشگاه‌ها به هنرآموزان خود می‌گویند این است که رانندگی یک هنر است. خُب، هنر هم که نزد ایرانیان است و بس. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید مربی یکی از آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی که سعی داشته تا هنر خود را در رانندگی نشان دهد،

وسط بزرگراه اقدام به پارک خودروی خود کرده است. با دقت بیشتر مشخص می‌شود که این راننده حسابی از خود هنرنمایی نشان داده‌ است زیرا برای پارک در چنین منطقه‌ای به‌طور حتم باید دنده عقب آن هم در وسط بزرگراه رفت. البته با این تفسیر به نظر می‌رسد که بعضی از آموزشگاه‌های رانندگی چه در آموزش و چه در نوع استخدام مربی به‌سرعت در حال دنده عقب رفتن هستند.

چراغ‌های دکوری

در بسیاری از کشورهای جهان عابران خود را ملزم می‌دانند که فقط از محل‌های تعیین‌شده و در زمانی که حق‌تقدم با آنهاست از عرض خیابان عبور کنند. این در حالی است که اگر آنها قوانین را زیر پا بگذارند مجازات می‌شوند.

درکشور ما نه‌تنها عابران از هر جایی که دلشان بخواهد از عرض خیابان می‌گذرند بلکه سر چهارراه هم هیچ توجهی به چراغ قرمز نشان نمی‌دهند. بعضی از عابرها اگر در زمانی که چراغ برای آنها قرمز است از چهارراه والبته لابه‌لای خودروهای درحال حرکت عبورکنند نسبت به رانندگان خودروهایی که در آستانه تصادف با آنها قرار می‌گیرند نیز رفتاری طلبکارانه نشان می‌دهند.

برای نمونه، یکی از شهروندان در مقابل اعتراض یکی از رانندگان به خاطر رعایت نشدن همین مسئله لگدی را نثار خودروی وی کرده  که این موضوع باعث ترافیک هم شده است. به نظر می‌رسد لازم است برای این گروه از عابران، چراغ‌های عابر پیاده  بزرگ‌تری در سر چهارراه‌ها نصب شود تا شاید جلب توجه کنند.

تعمیرات قسطی

به‌نظر می‌رسد نوع جدیدی از تعمیرات خودرو و وسایل منزل به وجود آمده که برخی از ما آگاهی صحیحی نسبت به آن نداریم. برای نمونه برخی تعمیرکاران با ارائه قیمت‌های پایین، فرد را مجاب می‌کنندکه تعمیر وسیله منزل یا خودرو را به آنها بسپارد. مشتری از همه جا بی‌خبر نیز به محض اینکه کار را به وی می‌سپارد،

پس از تحویل وسیله و پرداخت هزینه اندک خوشحال و راضی محل را ترک می‌کند؛ غافل از اینکه سریال تعمیرات تازه شروع شده و باید هر چند روز یکبار به تعمیرکار مورد نظر مراجعه کند.

جالب اینجاست که هزینه هر بار مراجعه و رفع نقص فنی دستگاه در مجموع چندین برابر حق‌الزحمه افراد کاردان و ماهر می‌شود. مصداق تعمیرکارانی که به صورت قسطی و طی چند روز هزینه‌تراشی می‌کنند این ضرب‌المثل قدیمی است که می‌گوید:«نون و پنیر با دل دردش به اندازه چلوکباب تموم می‌شه.»

 توپ قرمز

به‌محض نزدیک شدن به روز‌های داغ تابستان و تعطیلی مدارس، کودکان برای بازی و سرگرمی راهی کوچه و خیابان می‌شوند. در این میان بازی «گل‌کوچیک» طرفداران بی‌شماری دارد و به هر محله‌ای نگاهی بیندازی به قول معروف یکی دو جین بچه می بینی که با سنگ و آجر  دروازه درست می‌کنند و مشغول بازی می‌شوند.

با وجود این، نکته جالب توجه این است که راننده‌ها هنگام تردد در این مسیر‌ها باید هر توپی که به طرفشان می‌آید را یک چراغ قرمز تلقی کرده و ترمز کنند زیرا به‌طور حتم کودکی به دنبال توپ  خواهد آمد. به هرحال علاج واقعه قبل از وقوع همیشه منافع بیشتری در پی دارد. بنابراین در این محدوده‌ها آهسته‌تر برانیم.

کد خبر 109709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز