مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: دولت برای توسعه متروی تهران باید از قوانین تمکین کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره به سما گفت: قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند و به تأیید شورای نگهبان نیز می‌رسد،  برای همه از جمله قوه مجریه، لازم‌الاجراست.

علاء الدین بروجردی با اعلام اینکه قانون اساسی نیز تاکید دارد که قوانین تصویبی مجلس شورای اسلامی برای آحاد ملت لازم‌الاجراست، اظهار داشت: ممکن است اختلاف نظری بین دولت و مجلس وجود داشته باشد که در فضای آزاد ایران طبیعی است ؛ اما در نهایت همه باید از قوانین تمکین کنند.

وی گفت: در نیمه دوم سال‌جاری با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و گران‌شدن حامل‌های انرژی، مردم برای جابه جایی در سطح شهر بیشتر به وسایط حمل‌ونقل عمومی نیاز دارند.

وی در ادامه افزود: تصویب قانون تخصیص 2 میلیارد دلار اعتبار برای توسعه قطارهای شهری تهران و سایر کلانشهرها از سوی مجلس نیز اساسا به‌دلیل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بوده است. به گفته بروجردی، وقتی شهروندان نتوانند از خودروی شخصی استفاده کنند باید وسایط حمل‌ونقل عمومی و خصوصا مترو گسترش پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مترو را وسیله نقلیه پاک دانست که روزانه بیش از یک میلیون مسافر را جا به جا می‌کند، از سوی دیگر با توجه به اینکه روزانه در سطح شهر تهران حدود 11 میلیون سفر انجام می‌شود، این نماینده مجلس خواستار سرعت گرفتن توسعه مترو شد.

بروجردی با تمجید از شبکه قطارهای شهری تهران و حومه،  متروی تهران را عالی دانست و تاکید کرد: قوانین تصویب شده در راستای توسعه هرچه بیشتر مترو باید توسط دولت اجرا شود. وی ادامه داد: برای تحقق این امر باید دعا کنید ؛ ما هم باید کار کنیم.

تشکیل کمیته 3 نفره مجلس برای پیگیری موضوع اجرای قوانین

بنا بر این گزارش، دهقان ، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل کمیته 3نفره مجلس برای پیگیری موضوع اجرای قوانین کشور توسط دولت خبر داد.

این کمیته همچنین قرار است کار بررسی اظهارات رئیس‌جمهور درباره عدم‌ابلاغ برخی قوانین از جمله قانون اختصاص بودجه برای مترو را انجام دهد. اعضای این کمیته 3نفره را محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس، شهاب‌الدین صدر نایب رئیس دوم و محسن کوهکن سخنگوی هیات رئیسه مجلس تشکیل می‌دهند.

کد خبر 109713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز