گروه سیاسی: نمایندگان روحانی مجلس با حضور در بیوت آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی با این مراجع عظام تقلید دیدار کرده و به توصیه‌های آنان گوش فرا دادند.

در این دیدارها حضرت آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه مواضع نمایندگان مجلس باید در جهت مصالح نظام اسلامی باشد، گفت: نماینده مجلس باید مستقل بوده، نه با دولت و نه علیه دولت باشد بلکه در جهت اهداف دین و خدمت به مردم گام بردارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم توجه و همت نمایندگان مجلس در جهت مقابله با مفاسد و اجرای احکام دین، خاطرنشان کرد: از فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته کمال استفاده را ببرید و در جهت تحقق منویات حضرت ولی‌عصر(عج) تلاش کرده و بدانید که نخستین کسی که نسبت به کمبودهای اخلاقی، سیاسی و اقتصادی در جامعه اسلامی رنجیده خاطر می‌شود، وجود مقدس امام زمان(عج) است.

وی همچنین با اشاره به‌وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، خاطرنشان کرد: در کنار مسائل اقتصادی باید به مسائل فرهنگی هم توجه شود.

فرهنگ اسلامی، با مسائل سیاسی آمیخته شده است

آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی با انتقاد از آمیخته شدن مسائل فرهنگی به مباحث سیاسی و فراموش‌شدن اصل هشتم قانون اساسی گفت: نمایندگان روحانی مجلس باید شجاعانه، شفاف، روشن و منطقی از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

وی گفت: ما به تمام نمایندگان که منتخب مردم هستند، احترام می‌گذاریم ولی انتظار ما از روحانیون مجلس بسیار بیشتر است.آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسئله فرهنگ اسلامی، با مسائل سیاسی آمیخته شده است،

افزود: اگر در مسائل فرهنگی شکست بخوریم، در مسائل سیاسی شکست خواهیم خورد و نظام ضعیف می‌شود؛ بنابراین باید کاری کنیم که فرهنگ اسلام و نظام اسلامی برای همیشه حفظ شود. وی با انتقاد از بی‌توجهی به مسئله عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: نباید از مسائل فرهنگی از جمله عفاف و حجاب غافل شویم؛ زیرا حجاب سمبل اسلام است.

تا وضع تلویزیون اینگونه است، حجاب درست نمی‌شود

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، با بیان اینکه وظیفه علما و روحانیون، شناساندن چهره غرب و استکبار و استضعاف به مردم است، گفت: روحانیون مجلس یک تشکل بسیار ارزشمند و تاثیرگذارند که اگر با هم متحد باشند، تاثیرگذاری آنان چندین برابر خواهد شد.

حضرت آیت‌الله‌ نوری همدانی تصریح کرد: باید اتحاد فراکسیون روحانیون مجلس به‌گونه‌ای باشد که در سایر نمایندگان نیز تاثیرگذار باشند. به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان ادامه داد: روحانیون مجلس باید در همه امور فصل‌الخطاب باشند و جلوی بسیاری از کارها را بگیرند و اجازه ایجاد فتنه به کسی ندهند.

این مرجع تقلید با انتقاد از پخش فیلم‌های خارجی در تلویزیون گفت: تا وضع تلویزیون اینگونه است انتظار نداشته باشید، مسئله عفاف و حجاب در جامعه درست شود؛ زیرا فیلم‌هایی که در تلویزیون نشان داده می‌شود، همه تلاش‌ها را نقش بر آب خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزود: اگر چنین برنامه‌هایی را خاموش کردید و در تلویزیون برنامه حجاب و عفاف داشتید، مسئله حجاب درست خواهد شد.

اسلامی حرف می‌زنند و تفکر سلطنتی دارند

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نباید وابسته به دولت باشند، گفت: اگر حوزه علمیه به دولت وابسته شود، علما، مراجع و حتی رهبری که تربیت می‌کند نیز وابسته خواهدبود، در این صورت نمی‌تواند به اهداف اصلی خود برسد.

این مفسر قرآن کریم بابیان این مطلب که وجود روحانیت در مجلس برای مردم مایه دلگرمی است، به اصول مختلف قانون اساسی اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از اصولی که باید در قانونگذاری رعایت شود و از اهمیت بالایی برخوردار است، مطابق بودن قوانین کشور با حکم شریعت اسلامی است.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انواع اختلاف، تصریح کرد: اختلاف علمی، قومی و حزبی جای نگرانی ندارد؛ چون در طول تاریخ همواره وجود داشته و در نهایت نیز با میانجیگری حل می‌گردد اما نوع دیگری از اختلاف، اختلاف عذاب الهی است که بنده بیشتر نگران این موضوع هستم، چرا که باید هوشیار باشیم تا خدای نکرده جامعه به سمت عذاب الهی حرکت نکند.

مردم از روحانیون بیشتر انتظار دارند

حضرت آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی با اشاره به اهمیت کار نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی نسبت به دیگر نمایندگان گفت: شما باید به‌عنوان دستگاه کنترل‌کننده نقش خود را در مجلس شورای اسلامی ایفا کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، وی با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس در راس همه امور است و نمایندگان مجلس به‌ویژه نمایندگان روحانی، باید جایگاه خود را درک کنند.

حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه روحانیون باید در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند، خطاب به نمایندگان روحانی حاضر در جلسه تصریح کرد: شما باید به‌عنوان دستگاه کنترل‌کننده، نقش خود را ایفا کنید و مرتب هشدار دهید که کارها مخالف موازین دین اسلام نباشد.

کد خبر 109785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز