جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

کالیفرنیا: مسئولان ایالت کالیفرنیا تلاش می‌کنند با تصویب قانون جدیدی جلوی استخدام آدمکش توسط زن‌های در آستانه طلاق را در این ایالت بگیرند.

قضیه از این قرار است که چند‌وقت پیش زنی که به اتهام تلاش برای کشتن همسرش چند سالی در زندان بود موفق شد پس از آزادی نیمی از ثروت همسرش را به‌دست بیاورد؛

به‌همین خاطر اکنون نمایندگان این  ایالت در تلاش برای تصویب قانونی هستند که بر اساس آن افرادی که آدمکش برای کشتن همسرشان استخدام کنند نتوانند هیچ سهمی از دارایی‌ها ببرند. بر اساس قوانین فعلی فقط در صورتی که شخصی خودش برای کشتن همسرش اقدام کند پولی از ثروت مشترک دریافت نمی‌کند.

نبش قبر قهرمان شطرنج برای تقسیم ارث

ریکیاویک:دادگاه عالی ایسلند سرانجام دستور نبش‌قبر بابی‌فیشر، قهرمان سابق شطرنج جهان را برای تقسیم ارثیه او صادر کرد. جینکی یانگ، ۹‌ساله در دادگاه ادعا کرده است که دختر فیشر است و به‌همین خاطر قرار است مسئولان پزشکی قانونی ایسلند صحت این موضوع را با انجام آزمایش دی‌ان‌ای تعیین کنند.

بابی فیشر در ژانویه سال 2008 در حالی که 64‌سال داشت درگذشت و ثروت اوبیش از 2‌میلیون دلار تخمین زده می‌شود. یکی دیگر از طرف‌های دعوا در این پرونده دولت آمریکاست که می‌گوید فیشر به دولت این کشور بدهی مالیاتی دارد. بابی فیشر آمریکایی در سال ۱۹۷۲‌بوریس اسپاسکی را در جنجالی‌ترین رویارویی تاریخ شطرنج که به نام رویارویی قرن شناخته می‌شود شکست داد و به شهرت رسید.

بازگشت از سفر دریایی بعد از 1152‌روز

نیویورک: یک مرد آمریکایی سرانجام پس از 3‌سال سفر‌دریایی به ساحل بازگشت. رید استوی که نامش به‌زودی به‌عنوان رکورددار طولانی‌ترین سفر بی‌وقفه دریایی در کتاب رکوردهای گینس ثبت می‌شود سفر خود را به‌دور دنیا از آوریل سال 2007 آغاز کرده بود.

او به‌خاطر این سفر دریایی تولد پسرش را ندیده بود و روز گذشته پس از رسیدن به ساحل منهتن برای بار نخست او را در آغوش گرفت. رید استوی سفر خود را با استفاده از قایق خانواده‌اش که بیش از 30‌سال قدمت دارد انجام داده است.

او می‌گوید سرگرمی اصلی او در طول این سفر دریایی کتاب خواندن و نقاشی بوده است. رید استوی همچنین با استفاده از یک تلفن‌همراه ماهواره‌ای در این مدت  با خانواده‌اش در ارتباط بوده است.

انتقال سنگ 4تنی به قله کوه!

وین: یک هنرمند قصد دارد یک تخته‌سنگ 4‌تنی را به بالای مرتفع‌ترین قله اتریش منتقل کند! ای ویوی که طراح ورزشگاه مشهور بازی‌‌های المپیک پکن( آشیانه پرنده) است، می‌گوید با انتقال این سنگ به بالای قله می‌خواهد در مورد مشکلاتی که انسان‌ها برای محیط زیست ایجاد کرده‌اند هشدار دهد.

دولت اتریش به‌خاطر شهرت این هنرمند مجوز این کار را صادر کرده و قرار است این سنگ با استفاده از بالگرد منتقل شود. قرار است ای ویوی در جریان انتقال این سنگ نظارت داشته باشد و محل قرارگیری دقیق آن را تعیین کند. این طراح و معمار چینی‌الاصل به‌خاطر طراحی ورزشگاه آشیانه پرنده به شهرت رسیده است اما یکی از منتقدان اصلی دولت چین به‌حساب می‌آید.

کد خبر 109920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز