گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که سود سهام شرکت‌های بورس از مرز11.5میلیارد دلار عبور کرده است.

به گزارش همشهری، آخرین وضعیت پیش‌بینی سود شرکت‌های بورس تهران نشان می‌دهد که از میان 39 صنعت بورس تهران،  صنعت بانکداری، فلزات اساسی و خودرو‌سازی،‌ سودآورترین صنایع بازار سهام محسوب می‌شوند.

تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های بورس تهران برای سال مالی جاری در مجموع 115 هزارو 549 میلیارد ریال سود پیش‌بینی کرده‌اند که این میزان در طول چند ماه گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار افزایش داشته است.

سود سهام شرکت‌های بورس در ابتدای سال‌جاری 107 هزارو 880 میلیارد ریال ارزیابی شده بود. از مجموع سود پیش‌بینی شده برای سال مالی، 18 هزار و330 میلیارد ریال به بانکداری اختصاص پیدا کرده و این صنعت در رده نخست قرار گرفته است.

از میان 7 بانک حاضر در بورس تهران شامل پارسیان، صادرات، تجارت، ملت، اقتصادنوین، کارآفرین و سینا، بانک صادرات با پیش‌بینی سودی بالغ بر3.8 هزار میلیارد ریال بیشترین میزان سود را به‌خود اختصاص داده است.

بر این اساس باتوجه به سرمایه16.8هزار میلیارد ریالی این بانک سود هر سهم این شرکت 230 ریال پیش‌بینی شده است. بانک پارسیان نیز پس از بانک صادرات در رده دوم صنعت بانکداری به لحاظ سودآوری قرار گرفته و درمجموع3.7  هزار میلیارد ریال سود برای سال مالی جاری پیش‌بینی کرده است.

سود هر سهم بانک پارسیان 413 ریال پیش‌بینی شده است. پس از صنعت بانکداری، گروه فلزات اساسی که شامل 23شرکت است با پیش‌بینی سودی معادل 15 هزارو88 میلیارد ریال در رده بعدی قرار گرفته است.

شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین میزان سود را در این گروه پیش‌بینی کرده‌اند. سود سهام شرکت مس 7.8 و شرکت فولاد مبارکه اصفهان 6هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. پس از این دو صنعت، گروه شرکت‌های خودرو‌سازی‌ و ساخت قطعات با پیش‌بینی سودی بالغ بر14.7هزار میلیارد ریال در رده سوم قرار گرفته است.

در این گروه که شامل 310شرکت است، سایپا، ایران‌خودرو و گروه بهمن بیشترین سود را پیش‌بینی کرده‌اند. سود هر سهم سایپا برای سال مالی جاری 674 ریال و سود هر سهم ایران‌خودرو و گروه بهمن به‌ترتیب 355 و 400 ریال محاسبه شده است.

پرجمعیت‌ترین صنایع

گزارش‌های جدید همچنین نشان می‌دهد که در میان صنایع بورس گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری همچنان پرجمعیت‌ترین صنعت بورس محسوب می‌شود و در حال حاضر 562هزار نفر سهام این شرکت‌ها را خریداری کرده‌اند.

گروه خودروسازان و انبوه‌سازان نیز هرکدام به‌ترتیب با 439 و 273هزار سهامدار در رده‌های دوم و سوم پر جمعیت‌ترین صنایع بورس قرار گرفته‌اند. در حال حاضر 3میلیون و261 هزار سهامدار حقیقی و حقوقی در بورس تهران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

کد خبر 110320

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز