گروه حوادث: «ساعتی 100 تا 300 هزار تومان»؛ این دستمزد یک تبهکار حرفه‌ای بود

که با معرفی خود به‌عنوان دکتر روانشناس و فارغ‌التحصیل آمریکا از طعمه‌هایش کلاهبرداری می‌کرد.

این مرد 78 ساله برخی از طعمه‌هایش را ترغیب می‌کرد برای فرار از مشکلات روحی، اعضای خانواده‌شان را از بین ببرند.به‌دنبال طرح شکایت‌هایی در دادسرای ناحیه 19 تهران مبنی بر اینکه مردی با معرفی خودش به‌عنوان دکتر روانپزشک از بیماران کلاهبرداری می‌کند، دادیار شعبه دوم، دستور بازداشت مرد کلاهبردار را صادر کرد و پرونده به پایگاه یکم آگاهی تهران ارسال شد.

ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند دکتر قلابی از چند سال قبل مطبی در شمال تهران راه‌انداخته و فعالیت‌های مجرمانه‌‌اش را در آنجا انجام می‌دهد. تحقیقات نشان می‌داد که مرد سالخورده خود را به بیشتر طعمه‌هایش دکتر روانشناس، روانکاو و دارای بورد تخصصی TA از آمریکا معرفی کرده است، حال آنکه وی هیچ مدرکی در این زمینه نداشت و همه ادعاهایش دروغ محض بود.

با این اطلاعات، دستور بازداشت متهم صادر شد و ماموران، صبح نخستین روز تیرماه با ورود به مخفیگاه روانپزشک قلابی او را دستگیر کردند. هنوز چند ساعت از انتقال این مرد به اداره آگاهی نگذشته بود که تعداد زیادی زن و مرد به آنجا رفتند تا از این دکتر قلابی شکایت کنند.هرکدام از شاکیان مدعی بودند که مرد کلاهبردار بعد از فریب آنها، میلیون‌ها تومان پولشان را به جیب زده است اما هیچ کاری برای درمان بیماری آنها انجام نداده است.

دستمزد نجومی

یکی از شاکیان، مرد جوانی بود که متهم 140میلیون تومان برای درمان او دریافت کرده بود. این مرد به ماموران گفت: مدت‌ها بود که با مشکلات روحی و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کردم تا اینکه 5 سال قبل به توصیه یکی از دوستان، نزد متهم که خود را دکتر روانپزشک معرفی کرده بود رفتم.

او بعد از معاینات اولیه گفت که وضع من خیلی وخیم است و باید مرا به‌صورت خصوصی مداوا کند. بعد هم مدعی شد که هزینه درمان ساعتی 100 هزار تومان است. من هم که فریب حرف‌هایش را خورده بودم، هر هفته چند ساعتی نزد او می‌رفتم تا اینکه این اواخر حق‌الزحمه او به ساعتی 300 هزار تومان برای مشاوره و روان درمانی رسید و این در حالی بود که درمان من هیچ پیشرفتی نداشت.

وی ادامه داد: در طول این مدت، دکتر قلابی اصرار داشت که حتما باید همسرم را کتک بزنم تا زندگی‌ام به نفع خودم تغییر پیدا کند و همین کار باعث شده بود که زندگی خانوادگی‌ام به مرز نابودی کشیده شود. مدت‌ها از این ماجرا گذشت و وقتی به‌خودم آمدم که دیدم
 140 میلیون تومان بابت درمان به این مرد پرداخت کرده‌ام و وی هیچ کاری برایم انجام نداده است. برای همین به او مشکوک شدم.

مادرت را بکش

یکی دیگر از مالباختگان که او هم هدف کلاهبرداری میلیونی متهم قرار گرفته بود، به ماموران چنین گفت: حدود 8 سال پیش از طریق خواهرم با متهم که مدعی بود متخصص روانشناس است، آشنا شدم.

در جلسات خصوصی که برای روانکاوی به وی مراجعه می‌کردم، او مبلغ هنگفتی از من می‌گرفت و دائما به من می‌گفت که مادرم دشمن اصلی من در زندگی است و می‌خواهد ارث مرا بالا بکشد.

اظهارات این مرد آنقدر مرا تحت‌تأثیر قرار داده بود که حتی یک شب چاقو برداشتم و می‌خواستم مادرم را به قتل برسانم ولی ناگهان به‌خودم آمدم و از این کار منصرف شدم. بعد از آن، تصمیم گرفتم برای مدتی نزد این دکتر قلابی نروم تا اینکه متوجه شدم وی به جرم کلاهبرداری دستگیر شده است.

همسر متهم نیز یکی دیگر از شاکیان پرونده بود. او هم در تشریح شکایتش گفت: در سال 75 به‌خاطر بیماری اعصاب و مشکلاتی که با همسر اولم پیدا کرده بودم، نزد این مرد رفتم تا درمان شوم.

من از طریق یکی از دوستانم با متهم آشنا شدم و قرار بود او به‌عنوان روانکاو به من کمک کند اما به‌رغم دریافت مبلغ هنگفتی، هیچ کمکی برای مداوای مشکلات روحی من نکرد. یکسال بعد، از همسرم اولم جدا شدم و بعد از مدتی به پیشنهاد ازدواج او جواب مثبت دادم و با هم ازدواج کردیم.

او در این مدت مدام مرا اذیت می‌کرد و کاری جز رنج و عذاب دادن من نداشت. بعد از مدتی وقتی دیدم که این مرد هدفی جز فریبم نداشته و همه ادعاهایش درخصوص اینکه متخصص روان‌درمانی است، دروغ بوده، خانه را ترک کردم تا اینکه فهمیدم ماموران او را دستگیر کرده‌اند و تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم.

دستمزد به دلار

در بین مالباختگان زن میانسالی نیز حضور داشت که مدعی بود متهم به بهانه‌ درمان خصوصی او، به دلار دستمزد می‌گرفته است. این زن نیز به ماموران گفت: از سال 71 جهت مداوا به مطب متهم که مدعی بود دارای بورد تخصصی TA از آمریکاست، می‌رفتم.

او طی این مدت بیشتر از 100 میلیون تومان به بهانه درمان بیماری روحی‌ام از من گرفت اما معالجات او هیچ تاثیری روی من نداشت. وقتی برای نخستین بار او را دیدم، گفت که حال روحی‌ من خیلی بد است و شانس آورده‌ام که با او آشنا شده‌ام. من هم که باورم شده بود حسابی بیمار هستم، به هر چه می‌گفت عمل می‌کردم.

شاکی ادامه داد: این متهم ساعتی 100 تا 250 دلار آمریکا برای جلسات روان‌درمانی از من پول می‌گرفت و علاوه بر اینکه بیش از 100میلیون تومان از من کلاهبرداری کرد، در این مدت 2سکه پهلوی، 5 سکه تمام بهار آزادی، 2 عدد دستبند طلا و مقداری طلا و جواهرات از من گرفت و سرم کلاه گذاشت.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام خبر دستگیری روانپزشک قلابی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم با تاسیس مطبی درخیابان پاسداران دست به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌زده است.

وی ادامه داد: این مرد به بهانه اینکه روانکاوی نیاز به زمان بسیار طولانی دارد و حتی ممکن است تا پایان عمر به‌طول بینجامد، از طعمه‌هایش میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده که خوشبختانه به دام افتاد.

سرهنگ محمدیان با اشاره به اینکه پرونده قضایی این متهم در حال رسیدگی است، از شاکیان احتمالی خواست برای طرح شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران یا دادسرای ناحیه 19 مراجعه کنند.

کد خبر 110327

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز