همشهری آنلاین: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کنفرانس بین المللی روسیه و جهان اسلام در مسکو اعلام کرد: غرب در مبارزه با تروریسم ریاکاری می‌کند.

به گزارش ایرنا از مسکو، آیت الله محمد علی تسخیری در این کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان "تقریب مذاهب عامل همبستگی مسلمانان" گفت: امریکا همواره ادعای مبارزه با تروریسم و مظاهر تروریستی را مطرح می کند اما ما شاهد هستیم که تلاش‌های این کشور در این زمینه با ریاکاری همراه است.

وی گفت: روسیه بخش جدایی ناپذیر جهان اسلام را تشکیل می‌دهد و ما باید با افزایش همکاری ها روابط روسیه با جهان اسلام را تحکیم بخشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مسلمانان روسیه دارای ریشه عمیق تاریخی در این کشور هستند، گفت: جوامع مسلمان روسیه در توسعه و پیشرفت این کشور نقش ویژه ای ایفا می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت گفت و گو میان پیروان ادیان با استناد به آیات قرآن کریم گفت: میان تمدن ها و ادیان مختلف گفت و گو ها می بایست منطقی باشد و پیامبر بزرگ اسلام (ص) بارها انجام چنین گفت و گو هایی را ضروری دانسته‌اند.

آیت الله تسخیری افزود: روسیه در سال 2005 به عنوان ناظر در سازمان کنفرانس اسلامی پذیرفته شد و پس از این تاریخ به اشکال مختلف برای توسعه روابط با جهان اسلام تلاش می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فاصله موجود در میان جوامع اسلامی و غرب و نیز تنش های فراوان میان این دو تمدن گفت: کشورهای اسلامی اکنون فشارهای زیادی را از سوی کشورهای غربی تحمل می کنند و روسیه با توجه به تاریخ خود، می تواند نقش مهمی در از بین رفتن فاصله میان کشورهای اسلامی و غربی ایفا کند.

کنفرانس بین المللی دو روزه "روسیه و جهان اسلام" امروز با حضور جمعی از مقام های روسیه ، سفرای کشورهای اسلامی ،اندیشمندانی از ایران، روسیه ،ترکیه، عربستان و 11 کشور دیگر در مسکو گشایش یافت.

این همایش با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه ، شورای مفتی های روسیه و بنیاد مطالعات اسلامی برگزار شده است.

در این کنفرانس بین المللی علما، اندیشمندان و کارشناسان علوم اسلامی به بحث و بررسی پیرامون وحدت مسلمانان و همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان با سایر ادیان و موضوعات همچون مسلمانان در جوامع غیراسلامی و راههای تعمیق روابط روسیه و جهان اسلام خواهند پرداخت.

کد خبر 110410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز