سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

پس از 7 پیروزی متوالی، برزیل در یک هشتم نهایی جام جهانی هم توانست شیلی را به راحتی شکست دهد.

جریان این بازی تفاوت زیادی با رویارویی‌های 2تیم در مرحله مقدماتی جام نداشت. تیم بی‌یلسا باز حمله کرد و تیم دونگا با استفاده از فضای بین مدافعان حریف به خواسته‌اش رسید.

سبک بازی تهاجمی شیلی در برابر برزیلی که برای استفاده از ضدحملات طراحی شده، بیشتر شبیه یک خودکشی تاکتیکی بود. شیلی مقابل اسپانیا هم درحالی‌که به تساوی نیاز داشت تهاجمی بازی کرد و نتیجه آن شکست و دوم شدن در گروه بود.

البته نمایش بازیکنان برزیل هم در این پیروزی 3 بر صفر چشمگیر بود؛ از لوسیو و سایر مهره‌های دفاعی گرفته که به ندرت به بازیکنان شیلی فرصت نزدیک شدن به دروازه‌شان را دادند تا کاکا،

روبینیو و فابیانو که گل‌های دوم و سوم نتیجه همکاری آنها بود. آنها نشان دادند که برای مصاف بزرگ یک چهارم نهایی آماده‌اند. برزیل عصر جمعه با هلندی بازی می‌کند که هر4 بازی‌اش در جام را برده و با تیم پرستاره‌اش عطش زیادی برای رسیدن به نخستین قهرمانی جهان دارد.

به‌همین دلیل دونگا حتی پس از بهترین بازی برزیل در جام تاکید دارد که تیمش هنوز باید بهتر شود:« باید هر روز و در هر زمینه بهتر شویم. بازی بسیار زیبایی بود.دفاع کردن مقابل شیلی کار سختی است‌ ولی برزیل در دفاع و حمله متعادل بود و می‌دانست که چطور از فرصت‌ها استفاده کند.

در جام جهانی بهتر است که گل اول را بزنید تا بازی باز شود. از تلاش بازیکنانم خوشحالم.» او درباره تغییرات خط میانی تیمش‌گفت:« شیلی تیم سریعی است و برای همین به بازیکنانی مثل رامیرز و دانیل آلوز نیاز داشتیم، ولی معلوم نیست که از رامیرز برای بازی مقابل هلند هم استفاده کنم.»

مربی برزیل درباره هماهنگی بازیکنانش اضافه کرد: «کیفیت بازیکنان کارمان را آسان می‌کند. این تیم 5/3 سال است که در کنار هم بازی می‌کند، بنابراین گاهی یک نگاه یا حرف کافی است تا آنان سبک بازی‌شان را تغییر دهند. این بازی معادل ارزش 5/3 سال همکاری ما بود. هر قدر جلوتر می‌رویم، هیجان بیشتر می‌شود.»

تنها چیزی که دونگا را در پایان این بازی عصبانی کرد،  کارت زردی بود که داور انگلیسی به کاکا نشان داد. شماره 10 برزیل که همیشه به بازیکنی آرام شهرت داشته، در بازی با ساحل عاج کارت قرمز سخت گیرانه‌ای گرفت و در این بازی هم به خاطر یک خطای ساده جریمه شد.

مربی برزیل در این باره گفت:« نمی‌خواهم کاکا یک بازی دیگر محروم شود. بازیکنان تکنیکی جریمه می‌شوند و آنهایی که خطا می‌کنند نه. 3 بازیکن ما مصدومند و نمی‌خواهم یک بازیکن دیگر را از دست بدهم.»

آخرین جدال برزیل و هلند در جام جهانی به سال 1998 برمی‌گردد که در ضربات پنالتی به نفع زردپوشان به پایان رسید. دونگا که در آن زمان هافبک و کاپیتان برزیل بود، معتقد است که نمی‌توان این دو بازی را با یکدیگر مقایسه کرد:« هر بازی در جام جهانی تجربه متفاوتی است. شرایط نسبت به سال 1998 فرق کرده.

هلند همچنان بازیکنان بزرگی دارد و شبیه تیم‌های آمریکای جنوبی است. آنها تیمی نیستند که عقب بنشینند و فقط توپ بلند بفرستند. هلند حریف سختی خواهد بود.»

اعتراف بی‌یلسا به قدرت برزیل

بی یلسا، مربی شیلی هم در پایان بازی به برتری برزیل اعتراف کرد:« برتری برزیل محسوس بود و ما نتوانستیم آنها را مهار کنیم. وقتی فاصله 2تیم اینقدر زیاد باشد، به سختی می‌توانید خودتان را با حریف تطبیق بدهید.

امیدوار بودم که در این بازی فاصله ما  با برزیل کمتر باشد و فکر می‌کنم بازی خیلی هم یکطرفه نبود ولی ما برش کافی برای به خطر انداختن برزیل ‌نداشتیم.» بوسیور، هافبک شیلی هم گفت که تیمش از شکست مقابل اسپانیا و برزیل درس‌های زیادی گرفته است.

کد خبر 110644

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز