همشهری‌آنلاین: پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "روو دو تهران" La Revue de Tèhèran، وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد.

مجله تـهران، در پرونده ماهِ این شماره به شعر نو در ایران پرداخته است.

"تاریخچه شعر معاصر ایران، از نیما تا امروز"، "دیدگاه نیما یوشیج درباره شعر"، "محمدحسین شهریار"، "دو شاعر زن برجسته شعر معاصر ایران"، "مرگ فروغ فرخزاد"، "شعر سیاسی معاصر ایران"، "راه عشق، اشعار عرفانی امام خمینی"، "شعر نیمایی: نگاهی زیباشناختی و تاریخی"، "حیدربابا، شاهکار شهریار"، "ایرج میرزا، سراینده شعرهایی درباره مادر"، "هشت کتاب سهراب سپهری- قلم دوست کجاست؟"، ترجمه اشعاری از شاعران معاصر و چند سروده از آقای "بریگُدیو" الهام گرفته از شاعران معاصر ایرانی، مطالب این بخش هستند.

بخش فرهنگ، نقدی بر نمایشگاه" آثار م.شفاهی" در پاریس، بخش دوم تاریخچه تئاتر مدرن در ایران و مقاله‌ای درباره رمان امید آندره مالرو را دربر می‌گیرد. در پایان مقاله‌ای با عنوان "خاستگاه هویت ایرانی" گنجانده شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را برای بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادهای خود را با شماره تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح کنند.

کد خبر 110724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز