شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

برزیل بابت شکست مقابل هلند تنها باید خودش را سرزنش کند

در این جام، اشتباهات دفاعی زیادی دیده شده ولی برزیل قبل از شروع نیمه دوم بازی مقابل هلند یکی از بهترین خطوط دفاعی جام را داشتند.پس عجیب بود که آنها با چنین اشتباهات بچگانه‌ای تسلیم شدند. هر 2 گل هلند به‌دلیل بازی خوب، حرکت هنرمندانه یا حتی غافلگیری تاکتیکی به ثمر نرسید. این گل‌ها فقط با تصمیم‌گیری سریع هلندی‌ها و تمرکز نداشتن برزیلی‌ها نتیجه داد.

واقعا درک نمی‌کنم که چرا مدافعانی در کلاس جهانی این طور دفاع کردند و چنین چیزی نباید در یک چهارم نهایی جام جهانی اتفاق بیفتد.روی گل اول هلند، 3 اشتباه دیده شد. برزیلی‌ها اجازه دادند که آنها ضربه آزاد را کوتاه بازی کنند. در آن لحظه 2 بازیکن برزیلی پشت به توپ داشتند و روی خط محوطه جریمه نمی‌دانم به چه دلیلی صحبت می‌کردند.

وقتی هم توپ به محوطه جریمه رسید، ژولیو سزار خروج کابوس واری داشت. این یک بی‌نظمی کامل تیمی بود. روبینیو اجازه داد که ضربه آزاد، زده شود چون وضعیت سلامتی بازیکن هلندی را بررسی می‌کرد.

روی گل دوم هم برزیل اجازه داد که درک کویت به سمت تیر یک حرکت کند، درحالی‌که آن منطقه به‌طور عادی باید توسط یک بازیکن محافظت می‌شد. کویت حتی نگاه نکرد تا ببیند همبازی‌هایش در محوطه جریمه باشند، هرچند 3 بازیکن هلندی در محوطه جریمه بودند.

ولی با وجود اینکه همه برزیلی‌ها برگشته بودند، کویت به آن منطقه رسید، توپ را به پشت سرش فرستاد و اسنایدر، کوتاه‌ترین بازیکن درون زمین توانست با ضربه سر، گل پیروزی را بزند.

در واقع 2 ضربه ایستگاهی به قیمت حذف برزیل تمام شد و این بی‌نظمی برای یک تیم سطح بالا توجیه شدنی نیست. بعد از اینکه برزیل 2 بر یک عقب افتاد هم فلیپه ملو اخراج شد و تیم کاملا به هم ریخت.ما همیشه از حفظ تمرکز بازیکن در تمام 90 دقیقه صحبت می‌کنیم و داشتن چنین قابلیتی باید ویژگی یک بازیکن حرفه‌ای باشد‌ ولی بعضی از برزیلی‌ها نشان دادند چنین تمرکزی ندارند. آنها هنگام داشتن توپ فوق‌العاده‌اند ولی اگر تیمی نتواند در چنین صحنه‌هایی دفاع کند، نمی‌تواند قهرمان جام جهانی شود.

در مورد هلند هم همیشه گفته‌ام که هنوز بهترین بازی این تیم را ندیده‌ایم و آنها به‌تدریج به بهترین فرم‌شان نزدیک می‌شوند. آنها نسبت به تیم‌های قبلی هلند، دفاعی‌ترند ولی بهترین بازیکنان آنها به‌تدریج نقش پررنگ تری در تیم پیدا کرده‌اند و حالا شانس خوبی دارند. روبن با مصدومیت وارد جام شد ولی حالا آماده شده و  نشان داد که خیلی مؤثر است و مثل بازی با برزیل می‌تواند اطراف محوطه جریمه صحنه‌های خطرناکی به‌وجود آورد.

لی دیکسون- مدافع سابق تیم ملی انگلیس

کد خبر 110900

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز