شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام : تعداد سهام معامله شده در بورس تهران در روز 25 آذر 85 به 42.5 میلیون سهم به ارزش 219 میلیارد ریال رسید.

در این روز سه هزار و 704 نفر در 7 هزار و 945 مرتبه، سهام 155 شرکت را مبادله کردند که در این میان قیمت سهام 63 شرکت با رشد و 61 شرکت با افت مواجه شد و سهام 31 شرکت هم بدون تغییر در رقم های قبلی باقی ماند.

بالا و پایین بازار

16 شرکت بورسی طی داد و ستدهای امروز این بازار سقف دو درصدی افزایش قیمت را پر کردند.

براین اساس شرکت های دوده صنعتی، حمل و نقل پتروشیمی، بهنوش، فولاد کاویان، پتروشیمی اصفهان، گل گهر، سدید،  چادرملو، تراکتورسازی ایران، خوراک دام پارس، جوشکاب یزد، گروه صنعتی سپاهان، کاشی اصفهان، ایران گچ، نورد و لوله اهواز و گلتاش امروز رشد دو درصدی قیمت را تجربه کردند.

از سوی دیگر قیمت سهام 4 شرکت داروسازی اسوه، سرمایه گذاری البرز، تکین کو، سرمایه گذاری گروه صنعتی بهشهر در این روز با کاهش دو درصدی قیمت روبرو شد.

صف های عرضه و تقاضا

در مقابل درهای کارگزاری های بورس تهران، روز 25 آذر 85 طولانی ترین صف تشکیل متعلق به پتروشیمی اراک بود.

در این روز 772 نفر برای خرید 7.5 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 112 میلیارد ریال صف کشیدند.

همچنین 113 نفر امروز با مراجعه به شرکت های کارگزاری برای خرید 874 هزار سهم باما به ارزش 62 میلیارد ریال اقدام کردند.

تعداد دستور خریدهای صادر شده برای 5.3 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 62 میلیارد ریال، امروز به 597 دستور خرید رسید.

پس از شرکت های یاد شده امروز بیشترین دستور خریدها برای سهام پتروشیمی اصفهان، هپکو، گل گهر، سرمایه گذاری ساختمان، بانک کارآفرین، جابربن حیان و بانک اقتصاد نوین صادر شد.

در کفه عرضه هم امروز، یک هزار و 476 نفر تعداد 12 میلیون سهم مهرکام پارس به ارزش 20 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

در این روز کاری، یک هزار و 201 نفر برای فروش 4.2 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 16.5 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

889 نفر نیز امروز 6 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 15.5 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 987 نفر هم تعداد 7 میلیون سهم گروه بهمن به ارزش 8.7 میلیارد ریال را عرضه کردند.

در این روز شرکت هایی چون زامیاد، سایپا دیزل، سرمایه گذاری بهمن و لیزینگ صنعت و معدن در فهرست شرکت های جدول عرضه حضور داشتند.

نوسان شاخص

رشد 35.5 واحدی شاخص کل قیمت سهام در روز شنبه 25 آذر 85 موجب شد این شاخص به رقم 10 هزار و 73 واحد صعود کند.

بازگشایی نماد سیمان فارس و خوزستان به همراه معاملات شرکت های چادرملو، گل گهر، پتروشیمی خارک، توسعه معادن روی، ایران خودرو دیزل، ایران خودرو، پتروشیمی اصفهان و بانک پارسیان امروز موجبات رشد شاخص یاد شده را فراهم ساخت.

در این روز شاخص عمکرد تالار اصلی با 45 واحد رشد به 10 هزار و 131 واحد رسید.

شاخص عملکرد تالار فرعی هم امروز با کمی رشد در مسیر صعود حرکت کرد و به 9 هزار و 132 واحد افزایش یافت.

طی داد و ستدهای امروز بورس تهران شاخص صنعت 30.5 واحد رشد کرد و شاخص مالی هم 15 واحد افزایش را تجربه کرد.

بازگشت 4 شرکت، توقف یک نماد

داد و ستد سهام شرکت های فارسیت اهواز، پاستوریزه پگاه اصفهان، تکتوتار و سیمان فارس و خوزستان طی معاملات امروز بورس تهران از سر گرفته شد.

در این روز نماد فارسیت اهواز پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تغییر سال مالی و پیش بینی درآمد هر سهم، پاستوریزه پگاه اصفهان و تکتوتار پس از تعدیل و نماد سیمان فارس و خوزستان پس از افزایش سرمایه و تغییر سال مالی بازگشایی شد.

همچنین در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران نماد چینی ایران به منظور برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

کد خبر 11098

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز