سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

اسپانیا میهمان تازه وارد نیمه‌نهایی‌های جام جهانی باید با آلمانی دیدار کند که‌ 7 بار در فینال حاضر بوده است

ما این به آن معنا نیست که اسپانیا نمی‌داند باید چه کند. خشم قرمز با شکست دادن همین آلمان در فینال جام ملت‌های اروپا 2008 بود که به ناکامی‌های بین‌المللی خود پایان داد و حالا تنها تیم باقیمانده جام است که می‌تواند از راهیابی آلمان به هشتمین فینال جام جهانی‌ جلوگیری کند.

برخلاف آلمان، فوتبال ملی اسپانیا یک ناکام بزرگ در طول تاریخ بوده است. آنها امسال برای نخستین بار به نیمه نهایی جام جهانی رسیده‌اند و 2 سال پیش هم  بعد از انتظار 44 ساله،  پس از سال 1964 قهرمان قاره شدند.

این تلخکامی 2 سال پیش با گلی که تورس در فینال به آلمان زد به پایان رسید. البته تورس فعلا کسی نیست که از او انتظار برود به اسپانیا کمک کند تا برای نخستین بار به فینال راه‌پیدا کند. داوید ویا، امید اول اسپانیایی‌ها برای ساختن فصلی نو در تاریخ فوتبال کشورشان است.

او که 5‌گل از 6 گل تیمش را به ثمر رسانده است، درباره بازی با آلمان گفت: «ما آلمان را 2 سال پیش شکست دادیم و فکر نکنم آنها از دیدن ما در اینجا خوشحال باشند. اما ما باید آن بازی را فراموش کنیم. بدون بردن جام جهانی، انگار که ما چیزی به دست نیاورده‌ایم.»

ویا، مهم‌ترین نگرانی آلمان در بازی امشب است. « او با هر دو پا بازی می‌کند و از لحاظ تکنیک بااستعداد است. یک بازیکن کامل مانند لیونل مسی است که برای مهار کردن او یک دفاع کافی نیست، باید این کار را با یک تیم انجام داد».

شاید وقتی این جمله‌ها را که کلوزه درباره او گفته است بخوانیم واقعا درک کنیم مسئله مهار ویا برای آلمان چقدر مهم است. با این حال کلوزه به هم‌تیمی‌های جوانش ایمان دارد؛ چیزی که آنها شایسته آن هستند.

توماس مولر، سامی کدیرا، مسعود اوزیل و باستین شواین‌اشتایگر بازیکنانی هستند که در این جام فراتر از انتظار بوده‌اند. البته در بازی امشب توماس مولر محروم است و بازی نمی‌کند.

بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان در این‌باره گفت: «مهم‌ترین چیز برای مربی این است که نمی‌تواند از مولر استفاده کند. نبود مولر خلأ مهمی را در زنجیره تیم ایجاد می‌کند.» با این حال بیرهوف معتقد است تیم می‌تواند از پس نبود او بربیاید.

سسک فابرگاس هم درباره شواین‌اشتایگر یکی دیگر از این جوانان گفت: «من باستین شواین‌اشتایگر را دوست دارم. او واقعا خوب بازی می‌کند و یک جام جهانی عالی دارد.» او همچنین درباره بازی با آلمان گفت:« آنها در حال حاضر بهترین تیم جام هستند. بازی ما یک دیدار هیجان‌انگیز خواهد بود میان 2 تیم که فوتبال خوبی بازی می‌کنند. ما می‌خواهیم یک تیم قوی باشیم و به فینال برسیم.»

جرارد پیکه هم یکی از بازیکنان جدید تیم ملی اسپانیا‌ست که در فینال 2008 در تیم نبوده است. او درباره بازیکنان جدید 2تیم گفت:« در هر دو تیم بازیکنان جدیدی وجود دارند (مانند خودم) که در فینال یورو 2008 بازی نکرده‌اند. من مطمئن هستم که این بازی یک بازی متفاوت خواهد بود اما ما تمام تلاش خود را برای بردن بازی انجام خواهیم داد.»

یواخیم لو هم امید زیادی به تیمش دارد. او درباره شاگردانش گفت: «من هرگز درباره پتانسیل و پیشرفت این تیم شک نکرده‌ام. آنها عطش پیروزی دارند. آنها تیم خوبی هستند که می‌خواهند یاد بگیرند و انگیزه زیادی دارند و من به آنها افتخار می‌کنم.»

 او سپس درباره بازی با اسپانیا ادامه داد: «من فکر می‌کنم نیمه‌نهایی بازی متفاوتی خواهد بود.هر دو تیم می‌خواهند به فینال برسند. من می‌دانم نسبت به آنچه تا اینجای کار انجام داده‌ایم می‌توانیم بهتر بازی کنیم. امیدوارم این مسابقه بازی خوبی باشد و یک تبلیغ برای فوتبال.»

کد خبر 111128

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز