شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش رسانه‌ها حاکی است در جریان درگیری میان طرفداران و مخالفان رییس جمهوری بولیوی دستکم 68 تن مجروح شدند.

خبرگزاری آلمان از لاپاز گزارش داد، بنا به اعلام امروز روزنامه "لا رازان" در شهر سن خولیان در استان سانتا کروز گروه‌های متخاصم با سلاح‌های گرم و چماق به جان هم افتادند.
کشاورزان که اغلب نزدیکان اوو مورالس را در استان ثروتمند سانتا کروز، بنی، پاندو و تاریا را تشکیل می‌دهند، تلاش کردند از تجمع شهروندانی که برای استقلال این منطقه تجمع کرده بودند، جلوگیری کنند. در مجموع حدود 100 تن در این تجمع حضور یافته بودند.
سخنگوی مخالفان دوباره این درخواست را مطرح کرد که قانون اساسی این کشور با دو سوم آرا به تصویب برسد. ماریو کوسیون در برابر تجمعی 70 هزار نفری گفت مورالس فقط زمانی می‌تواند اکثریتی کامل را برای قانون اساسی کسب کند که این چهار استان ثروتمند را در قانون اساسی نادیده بگیرد و بولیوی را به تجزیه شدن وادار کند.
در انتخابات مجمع موسسان قانون اساسی بولیوی در تاریخ دوم ژوئیه، حزب دولتی "جنبش سوسیالیسم" (MAS) با شکست در جلب اکثریت با 137 کرسی در برابر 255 کرسی، شکست خورد. اعضای این مجمع یک سال زمان دارند تا قانون اساسی جدیدی را بنویسند تا از طریق یک همه پرسی به تصویب برسد.
این قانون اساسی یکی از پروژه‌های مهم مورالس است. او اولین رییس جمهور سرخپوست در تاریخ این کشور است و قصد دارد "خانه فقرا" آمریکای جنوبی را به کشوری سوسیالیست تبدیل کند و از اختلافات طبقاتی میان فقیران و ثروتمندان بکاهد.
کد خبر 11123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز