گروه حوادث: راننده اخراجی با مخفی شدن در خودروی مدیرعامل شرکت، او را گروگان گرفت تا نقشه اخاذی 30میلیون تومانی خود را عملی کند

این مرد زمانی که به محاصره پلیس درآمد به روی ماموران آتش گشود اما سرانجام هدف گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. بعدازظهر 15 تیر‌ماه امسال رئیس یک شرکت ساختمانی در منطقه شریف‌آباد پاکدشت، از محل کارش خارج شد تا سوار بر خودروی خود به خانه برگردد.

او هنوز ماشین را روشن نکرده بود که سایه مردی را در آیینه خودرو دید، مردی که یک قبضه سلاح کمری در دست داشت و لوله آن را به طرف وی نشانه رفته بود. مدیر شرکت ساختمانی با دیدن مرد مسلح حسابی شوکه شده بود.

جوان مسلح که از دقایقی قبل مخفیانه وارد خودروی مدیر شرکت شده و در صندلی عقب آن مخفی شده بود، با صدایی گرفته، گروگان خود را تهدید کرد که اگر به دستوراتش عمل نکند او را خواهد کشت. سپس از او خواست ماشین را روشن کند و راهی محلی شود که او نشانی آن‌را می‌دهد.

گروگانگیر آشنا

مدیر شرکت به محض شنیدن صدای مرد جوان او را شناخت. این مرد راننده کامیونی بود که سال‌ها قبل در شرکت ساختمانی وی کار می‌کرد اما از 4 سال پیش به‌دلیل اعتیاد به مواد‌مخدر از آنجا اخراج شده بود.

چند دقیقه از ماجرای گروگانگیری گذشته بود و مرد مسلح که همچنان لوله اسلحه خود را به طرف گروگان خود نشانه رفته بود با رسیدن به محلی خلوت از وی خواست توقف کند. او سپس رو به مدیر شرکت کرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر 30 میلیون تومان برایم تهیه کنی و در غیر این‌صورت، تو را خواهم کشت.

مدیر شرکت تازه متوجه شده بود ماجرا از چه قرار است. او حالا فهمیده بود که در دام یک گروگانگیر آشنا افتاده است و باید کاری می‌کرد تا بقیه هم از ماجرای این گروگانگیری باخبر شوند.

نقشه زیرکانه

مدیر شرکت وقتی دید تهدیدهای گروگانگیر کاملا جدی است و اگر به دستورات این مرد گوش ندهد، جانش به خطر می‌افتد، به او گفت که فعلا پولی همراهش ندارد. اما یکی از دوستانش که ثروت زیادی دارد می‌تواند تا آخر امروز پول درخواستی‌اش را جور کند ولی در مقابل، او باید قول بدهد بعد از دریافت پول، آسیبی به وی نرساند و او را آزاد کند.
نقشه مدیرعامل شرکت گرفت و جوان مسلح قبول کرد که وی در تماس با دوستش، از او درخواست پول کند.

گروگان میانسال تلفن همراهش را روشن کرد و بلافاصله با دوست قدیمی‌اش تماس گرفت. او در جریان این تماس تلفنی مدعی شد که نیاز فوری به 30 میلیون تومان پول نقد دارد و هر طوری شده باید این مبلغ تا چند ساعت دیگر در اختیارش قرار بگیرد.

مرد گروگان در بین صحبت‌هایش از واژه‌هایی استفاده کرد که نشان می‌داد در موقعیت خطرناکی قرار دارد و به این ترتیب دوست قدیمی او فهمید که اتفاق شومی برای مدیرعامل شرکت ساختمان‌سازی‌ افتاده است.

تماس با پلیس

دوست قدیمی که در ادامه تماس‌هایش با مدیرعامل شرکت مطمئن شده بود وی اسیر گروگانگیران شده است، با پلیس تماس گرفت و ماموران را در جریان قرار داد. خیلی زود یک تیم عملیاتی از ماموران پلیس شهرستان پاکدشت وارد عمل شدند و به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی و دستگیری گروگانگیر مسلح شروع شد.

سرهنگ بزمون، معاون هماهنگ‌کننده پلیس استان تهران، در تشریح این عملیات پلیسی گفت: ماموران به محض اطلاع از ماجرا، آموزش‌های لازم را به تماس گیرنده دادند و از وی خواستند به بهانه پرداخت پول با مدیرعامل شرکت قرار بگذارد.

وی ادامه داد: این مرد نیز بعد از تماس دوباره گروگان، به وی گفت پول درخواستی‌اش حاضر است و برای تحویل این مبلغ با او قرار گذاشت. سرهنگ بزمون افزود: چند تیم عملیاتی به‌سرعت محل قرار را محاصره کردند و به کمین متهم نشستند. ساعتی بعد خودروی مدیرعامل شرکت وارد محل قرار شد و ماموران با دیدن گروگانگیر مسلح که پشت فرمان نشسته و لوله اسلحه‌اش را به طرف مدیر شرکت نشانه رفته بود، فهمیدند با مرد خطرناکی روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به عملیات ضربتی پلیس برای دستگیری گروگانگیر مسلح، گفت: متهم به‌محض مشاهده پلیس، به سرعت خودرو افزود و فرار کرد. تیم‌های عملیاتی نیز به تعقیب او پرداختند و دقایقی بعد موفق شدند راه فرار وی را سد کنند. مرد مسلح وقتی خود را در محاصره پلیس دید، با سلاحی که در دست داشت شروع به تیراندازی به سوی پلیس کرد.

این مرد قصد داشت هر طوری شده راهی برای فرار پیدا کند اما زمانی که وی در حال شلیک گلوله به سوی خودروهای پلیس بود، با اشاره یکی از ماموران، مرد گروگان به بیرون از ماشین پرید و از دست جوان مسلح گریخت.

سرهنگ بزمون تصریح کرد: با فرار گروگان، جوان مسلح بار دیگر پایش را روی پدال گاز گذاشت و با سرعت زیاد از محل گریخت. ماموران نیز با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، شروع به تیراندازی به سوی خودروی او کردند که در جریان این تیراندازی‌ها، متهم هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

وی یادآور شد: ماموران بلافاصله این مرد را به بیمارستان منتقل کردند اما شدت جراحات وی به حدی بود که او روی تخت بیمارستان جان خود را از دست داد و به این ترتیب، پرونده گروگانگیری مختومه شد.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده پلیس استان تهران، از متهم یک قبضه سلاح کمری و 17 تیر جنگی کشف و ضبط شد و ماموران توانستند بدون اینکه مدیرعامل شرکت آسیبی ببیند به این گروگانگیری خاتمه دهند.

وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مرد گروگانگیر به خاطر اعتیاد به مواد‌مخدر از همسر اولش نیز جدا شده بود و قصد داشت با گروگان گرفتن کارفرمای سابق خود، یک شبه راه صدساله را طی کند که موفق به این کار نشد.

کد خبر 111623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز