به گزارش همشهری، پس از سقوط توپولف کاسپین در حوالی قزوین، وزارت راه تعیین علت این حادثه را موکول بهنظر کارشناسان روس کرد اما هیچگاه روسها دلیل این سقوط را اعلام نکردند و پس از چندماه ناامیدی از روسها، اواخر سال گذشته معاون وزیر راه و ترابری علت این سانحه را براساس نظر کارشناسان ایرانی،
ایراد در کمپرسور موتور شماره یک این هواپیما اعلام کرد و گفت که نتایج بررسیها و آزمایشهای کمیسیون بررسی سانحه هواپیمایی ایران به سازمان هواپیمایی روسیه ارسال شده اما هنوز روسیه نتایج کارشناسان ایران را تایید نکرده است.
این حادثه تلخ که شوک عظیمی را به جامعه تحمیل کرد، سرآغازی برای جدی تلقی کردن حوادث هوایی و تلاش برای نوسازی و بهسازی ناوگان هوایی کشور شد اما این مسائل هیچگاه از دست رفتن 168 انسان و سوگ و غم خانوادههای آنها را جبران نکرد.