همشهری آنلاین: تیم 11 نفره کشتی آزاد ایران با کسب 2 مدال برنز سعید احمدی و محسن جهانبخشیان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایپنا، کشتی‌گیران 17 کشور از جمله ایران، روسیه، اوکراین، آمریکا، بلغارستان، گرجستان، ترکیه، قزاقستان و ژاپن، رقابت‌های خود را از صبح روز جمعه (25 تیر) در کشور آذربایجان آغاز کردند و در همین روز با شناخت نفرات برتر اوزان هفت‌گانه پرونده این مسابقات بسته شد. در نهایت در پایان این رقابت‌ها تیم‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان، آمریکا و ایران اول تا پنجم شدند.

دباغی با یک شکست از دور رقابت‌ها حذف شد

در وزن 60 کیلوگرم عباس دباغی، کشتی‌گیر ساروی که به تازگی به این وزن آمده است پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 1 مغلوب  گئورگی بالیشویلی از گرجستان شد و با شکست این کشتی‌گیر گرجستانی در دیدار نیمه ‌نهایی مقابل شاون بانچ از آمریکا، دباغی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

فدروشین سد راه احمدی شد

در همین وزن سعید احمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم جلال سلیمانوف از آذربایجان را در سه تایم با نتیجه 6 بر 9 شکست داد و در دور سوم نیز شوگو مائدا از ژاپن را با نتیجه 8 بر 0 مغلوب کرد، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل واسیلی فدروشین، نایب قهرمان المپیک پکن از اوکراین با نتیجه 3 بر 0 شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت، احمدی در دیدار رده‌بندی مقابل هایبولا شالوف از آذربایجان با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. واسیلی فدروشین از اوکراین و شاون بانچ از آمریکا به ترتیب مدال طلا و برنز گرفتند.

آقاجانی به بازنده تقوی باخت

در وزن 66 کیلوگرم محسن آقاجانی، کشتی‌گیر اسلامشهری در دور نخست مقابل هایسلان گارسیا از کانادا، نفر اول جام رقابت‌های بین‌المللی یاشاردوغو ترکیه که در جام جایزه بزرگ گرجستان به مهدی تقوی باخته بود با نتیجه 4 بر 1 شکست خورد و با شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، کشتی‌گیر تهرانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

جهانبخشیان برنز گرفت

دیگر نماینده وزن سوم، محسن جهانبخشیان، کشتی‌گیر تهرانی، نفر اول جام تختی بود که به مصاف مدعیان خود رفت، او ابتدا سمن رادولف، نفر سوم جام اوکراین از این کشور را در سه تایم با نتیجه 7 بر 3 شکست داد، وی در دور دوم هایسلان گارسیا از کانادا، برنده آقاجانی را با نتیجه 2 بر 0 شکست داد، اما در دیدار نیمه‌نهایی مقابل عزیزاف از آذربایجان که مدال طلا گرفت با نتیجه 4 بر 0 شکست خورد. جهانبخشیان برای کسب مدال برنز از سد گوگا کاچوا از گرجستان گذشت و به مدال برنز دست پیدا کرد. در این وزن امین عزیزاف و جبرئیل حسن‌اف هر دو از کشور آذربایجان به ترتیب مدال طلا و نقره گرفتند.

مقدم در حسرت مدال ماند

حسام مقدم، کشتی‌گیر تهرانی وزن 74 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل الکساندر گوستیف از روسیه در سه تایم با نتیجه 1 بر 5 شکست خورد و با حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، مقدم به گروه شانس مجدد رفت. وی در این مرحله مقابل شمس الواریف، کشتی‌گیر سرشناس آذربایجانی با نتیجه 3 بر 0 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

زور محمدیان به فارنیف نرسید

ایمان محمدیان، کشتی‌گیر قائم‌شهری، دیگر نماینده وزن 74 کیلوگرم که به همراه مقدم به این مسابقات اعزام شده بود، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل اربیک فارنیف، کشتی‌گیر روسیه‌ای دارنده مدال طلای جهانی 2003 نیویورک که در جام اوکراین نیز در این وزن اول شده بود در سه تایم با نتیجه 5 بر 1 مغلوب شد و با شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل ترنت پالسون از آمریکا، محمدیان از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن گوستیف از روسیه اول شد و ترنت پالسون از آمریکا نیز در مکان دوم ایستاد.

حسین‌زاده مغلوب نفر سوم جام دوید شولتز شد

در وزن 84 کیلوگرم کادرفنی 2 نفر را به این رقابت‌ها اعزام کردند. محمد حسین‌زاده، کشتی‌گیر ساروی، نفر اول جوانان جهان و جام تختی که پس از مصدومیت و محرومیت به اردو دعوت شد، ابتدا در دور اول استراحت کرد سپس در دور دوم مقابل کیت گیون از آمریکا که در جام دوید شولتز مدال برنز گرفته بود در 3 تایم با نتیجه 9 بر 6 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل شریف شریف‌اف، دارنده مدال برنز جهانی دانمارک از آذربایجان، حسین‌زاده از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نجاتیان در جای پنجم ایستاد

دیگر نماینده تیم ایران در وزن پنجم، اسماعیل نجاتیان، کشتی‌گیر مشهدی بود. او پس از استراحت در دور نخست، در مصاف با حاجی‌علی جان‌اف از آذربایجان با نتیجه 3 بر 1 به برتری رسید، وی در دور سوم نیز پترو گانف، نفر سوم اروپا از بلغارستان را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد،  اما در دیدار نیمه نهایی مقابل جک هربرت از آمریکا، دارنده مدال نقره جهانی دانمارک با نتیجه 3 بر 0 شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. نجاتیان برای کسب مدال برنز مقابل گئورگی روبان از روسیه شکست خورد و به همراه کشتی‌گیر گرجستان در جای پنجم ایستاد، در این وزن نوروز تمرزاف از آذربایجان قهرمان شد، جک هربرت از آمریکا مدال نقره گرفت، شریف شریف‌اف از آذربایجان و گئورگی روبان از روسیه به طور مشترک مدال برنز گرفتند.

گازیموف قهرمان شد، دلیری پنجم

در وزن 96 کیلوگرم، جعفر دلیری، کشتی‌گیر کرمانشاهی، تنها نماینده کشورمان در وزن ششم بود. او پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با  ضربه فنی مقابل ختاگ گازیموف،  کشتی‌گیر سرشناس آذربایجانی شکست خورد، اما با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، دلیری برای کسب مدال برنز به مصاف گئورگی گوگشیلیدزه، کشتی‌گیر مطرح گرجستانی، قهرمان سال 2001 جهان رفت و با نتیجه دو بر صفر شکست خورد و در جای پنجم ایستاد، در این وزن ختاگ گازیموف و جمال الدین ماگمومداف از آذربایجان به ترتیب مدال طلا و نقره گرفتند.

آذرشکیب از موتالیموف انتقام گرفت

محمدرضا آذرشکیب، کشتی‌گیر کرجی وزن 120 کیلوگرم، قهرمان جام تختی و نفر اول جام یاشاردوغو ترکیه در دور نخست داویت اوتیا‌شویلی از گرجستان را در 2 تایم با نتیجه 4 بر 0 شکست داد. سپس در دور دوم نیز انتقام شکست در رقابت‌های آسیایی هند را از مرید موتالیموف، کشتی‌گیر قزاقستانی دارنده مدال برنز المپیک گرفت و با نتایج یک بر یک و سه بر صفر این حریف را شکست داد. وی در دور سوم جوس کابا از اسپانیا را با نتیجه 7 بر 0 شکست داد، اما در دیدار نیمه نهایی مقابل تراول دلاگنف از آمریکا، نفر سوم جهانی دانمارک با نتیجه دو بر صفر شکست خورد و  برای کسب مدال برنز مقابل علی عیسی‌اف، کشتی‌گیر آذربایجانی، قهرمان سال گذشته اروپا با نتیجه دو بر صفر مغلوب  شد و در جای پنجم ایستاد.

رسولی به نفر اول آمریکا باخت و حذف شد

سید احمد رسولی، کشتی‌گیر مزنگی، دیگر نماینده وزن آخر که به همراه آذرشکیب به باکو اعزام شده بود پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل لس زیگمان از آمریکا در دو تایم و با نتیجه 8 بر 3 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل فاتح چاکر‌اوغلو، کشتی‌گیر مطرح ترکیه‌ای،  رسولی عملا از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن فاتح چاکراوغلو از ترکیه و تراول دلاگنف از آمریکا اول و دوم شدند.

گفتنی است؛ تیم ایران در این رقابت‌ها در وزن 55 کیلوگرم  نماینده‌ای نداشت. در این وزن یاساهیرو اینابه از ژاپن و نریمان اسرافیلوف از روسیه اول و دوم شدند. به نفرات اول تا سوم اوزان مختلف این رقابت‌ها نیز به ترتیب 10، 5 و 3 هزار دلار جایزه نقدی تعلق گرفت.

فرنگی‌کاران کشورمان نیز روز یکشنبه 27 تیر ماه به مصاف حریفان خود می‌روند.

کد خبر 111732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز