همشهری آنلاین : ظرفیت پذیرش دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد 2 برابر شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 13 در دانشگاه آزاد واحد اهر گفت : برای حمایت از دانشجویان نخبه و ممتاز، پذیرش این دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی از10 درصد به 20 درصد افزایش یافته است. 

سرورالدین افزود: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت علوم توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و تمهیدات لازم برای ورود داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد و دکتـرا بـه دانشگاه‌هاست.

وی گفت: امسال بیش از850 هزار نفر شرکت کننده در مقطع تحصیلات تکمیلی داشتـیم در حالی که کل ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های سراسری و آزاد حدود90 هزار نفر است که وزارت علوم در تلاش است با برنامه‌ریزی‌های لازم ظـرفیت دانـشگاه‌هایی را کـه استـعداد پـذیرش دانشجو در مقطع دکترا و ارشد دارند افـزایش دهد و توسعه مقطع کارشناسی را برای فراهم کردن فضایی بیشتر به مقطع بالاتر محدود کند.

وی گفت: براساس برنامه پنجم 30 درصد دوره دانشگاه‌ها باید به تحصیلات تکمیلی اختصاص یابد و براساس همین قانون باید امکان ادامه تحصیل 20 درصد از فارغ التحصیلان کارشناسی در دوره کارشناسی ارشد فراهم شود که ما به این هدف رسیده‌ایم. 

کد خبر 111769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز