گروه بورس: 27 تیر برای نخستین‌بار سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود

مسئولان شرکت بورس کالا هنوز هیچ واکنشی درباره این رویداد مهم خبری نشان نداده‌اند و در سکوت کامل خبری به سر می‌برند.

به گزارش همشهری، پس از سال‌ها انتظار امروز برای نخستین بار سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود. عرضه این محصول سال‌ها گرفتار اختلاف وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع بود و پیچ و خم اختلافات صنفی مانع از عرضه آن در بورس کالا شده بود اما از سال گذشته و با تشکیل کمیته‌ای زمینه آزاد‌سازی‌ قیمت و عرضه سیمان در بورس کالا فراهم شد.

به این ترتیب،  با عرضه 5 هزار تن سیمان از سوی شرکت سیمان کردستان عرضه این محصول به‌طور رسمی در بورس آغاز خواهد شد. پیگیری‌های خبرنگار همشهری برای کسب جزئیات بیشتر از مسئولان بورس کالا به در بسته خورد.

بر این اساس، در جریان معاملات کارگزاری بانک صادرات برای نخستین بار اقدام به عرضه 5 هزار تن از انواع محصول سیمان کردستان در رینگ محصولات فلزی می‌کند و طی آن هزار و 500 تن سیمان تیپ 2 به قیمت هر تن 50 هزار تومان،  2 هزار و 500 تن سیمان پزولانی به‌صورت پاکتی و هزار تن سیمان تیپ یک مدل 425 عرضه می‌شود.

طبق تصمیمات اتخاذشده توسط هیات پذیرش کالا مقرر شده عرضه محصول سیمان از شرکت‌های آماده و استان‌هایی شروع شود که از وضعیت عرضه و تقاضای متعادلی برخوردارند. این موضوع با همکاری انجمن صنفی سیمان و شرکت‌های فعال در استان‌ها انجام خواهد شد.

تأثیر عرضه سیمان در بورس

در همین رابطه دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در ارزیابی عرضه سیمان در بورس کالا و اثر آن بر وضعیت این صنعت، گفت: هیأت‌مدیره انجمن سیمان هنوز به نتیجه نهایی درخصوص مثبت، منفی یا خنثی بودن عرضه سیمان در بورس کالا نرسیده است.

محمد حسن پورخلیل در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد: نتیجه مربوط به تأثیر عرضه سیمان در بورس کالا روی وضعیت این صنعت، طی 2 تا 3 هفته آینده مشخص خواهد شد.

کد خبر 111775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز