همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ازائه تمهیدات وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش برای شرکت داوطلبان فنی و حرفه ای در کنکور سراسری سال 90 خبر داد و گفت: این داوطلبان می توانند علیرغم نگذراندن پیش دانشگاهی در کنکور 90 شرکت کنند.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای پیش از این به دلیل اینکه دوره پیش دانشگاهی را نمی گذراندند نمی توانستند در کنکور سراسری مانند سایر داوطلبان شرکت کنند در حال حاضر با حذف پذیرش در آموزشکده های فنی و حرفه ای از سال 90 این امکان برای داوطلبان فنی و حرفه ای فراهم شده که در کنکور سراسری سال 90 شرکت کنند.

وی اظهار داشت: با شرکت در کنکور سراسری تنها مشکل رقابت این داوطلبان با سایر داوطلبان در گروههای آزمایشی کنکور مطرح است.

«البته در حال حاضر نیز داوطلبانی هستند که در گروه آزمایشی دیگری به جز رشته دبیرستان در کنکور سراسری شرکت می کنند. این افراد علیرغم اینکه در دبیرستان در رشته دیگری تحصیل می کرده اند، برای شرکت در کنکور به مطالعه دروس گروه آزمایشی که در آن ثبت نام کرده اند می پردازند.» با این استدلال، سرورالدین به داوطلبان فنی و حرفه ای نیز توصیه می کند به این صورت عمل کنند.

وی با اشاره به یکی دیگر از تمهیداتی که برای شرکت در کنکور سراسری داوطلبان فنی و حرفه ای در سال 90 در نظر گرفته شده است گفت: اگر قرار باشد که آزمون دیگری برای این افراد وجود نداشته باشد و این افراد تنها در کنکور شرکت کنند، تمهیداتی در نظر گرفته می شود که در صورت قبولی در کنکور به دلیل نگذراندن دوره پیش دانشگاهی برخی دروس را به صورت پیش نیاز بگذرانند.

سرورالدین تأکید کرد: تصمیم برای شرکت این داوطلبان در کنکور سراسری 90 و اینکه باید شرایط ویژه ای برای این افراد در نظر گرفت قطعی است اما برنامه اجرایی آن به درستی مشخص نشده است.

دکتر حسین توکلی معاون سازمان سنجش نیز روز گذشته در گفتگو با مهر از آغاز ثبت نام داوطلبان فنی - حرفه ای ها از دوشنبه 28 تیر خبر داد و گفت: با همکاریهای وزرای علوم و آموزش و پرورش و با مساعدت شورای عالی اداری، تعلیق ثبت نام دوره های کاردانی نظام جدید آموزشکده های فنی - حرفه ای سال 89 برطرف شده است.

کد خبر 111822

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز