گروه ادب و هنر: «آتش‌سوزی در حوزه هنری و سوختن تعدادی از تابلوهای تاریخ هنر انقلاب» خبری بود که توسط برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شد اما پیگیری همشهری به نتایج دیگری انجامید

جمعه 2 هفته پیش یعنی 18 تیر، شبستان حوزه هنری، همان فضای باصفایی که تا چند سال پیش رستوران سنتی با معماری کاه‌گلی و مخلفات معمولش بود، آتش گرفت. حالا شبستان، انباری است که مسئولان حوزه هنری تیغه‌ای وسطش کشیده و در یک طرف، قندوشکر و نخود و لوبیا گذاشته بودند و سوی دیگر، تابلوهای شرکت‌کنندگان در جشنواره هنر جوان را.

البته در کنار این تابلوها، عکس تعدادی از آثار فاخر و گنجینه‌ای حوزه نیز قرار داشت. آتش، این عکس‌ها، حدود 30 – 20 تابلو از شرکت‌کنندگان جوان جشنواره هنر جوان و مقداری آذوقه موادغذایی را سوزانده است اما تابلوهای فاخر حوزه که آثار هنری تاریخ انقلاب محسوب می‌شوند در گنجینه ساختمان مرکزی حوزه، جایشان امن است.

با این حال تابلوهای سوخته هنرمندان جوان که از نقاط مختلف کشور تابلوهایشان را برای حوزه هنری فرستاده‌اند هم البته، آثار کم‌ارزشی نبوده‌اند. این تابلوها  آثاری بودند که در جشنواره هنرهای تجسمی جوان سال گذشته، رتبه‌های نخست را به‌دست آوردند و شاید سال‌ها بعد، آثار گرانمایه‌ای محسوب می‌شدند.

اینکه چرا مسئولان حوزه هنری در طول 10 روز گذشته این خبر را منتشر نکرده‌اند، حکایت دیگری است اما اطلاع‌رسانی غلط و بروز شایعات، حداقل پیامدش بوده است؛ ازجمله آنکه فارس روز گذشته از قول مرتضی اسدی، یکی از نقاشان مرتبط با حوزه نوشت: «روز جمعه، انبار آذوقه حوزه هنری دچار آتش‌سوزی شد و آثار هنری مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی نیز که در این انبار در کنار نخود و لوبیا، برنج و قندوشکر نگهداری می‌شد در آتش سوخت و جالب آنکه برای بیرون کشیدن مواد‌غذایی از آتش، تلاش صورت گرفته اما بخش بسیاری از آثار هنری موجود در این انبار در آتش سوخته است.»

کد خبر 111869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز