گروه حوادث: زن جوان به‌عنوان خدمتکار قدم به خانه‌ طعمه‌هایش می‌گذاشت و وقتی موفق می‌شد کلید یدکی خانه را تهیه کند، نقشه سرقت‌ میلیونی، کلید می‌خورد. همدستان این زن که 2 مرد جوان بودند، با داشتن کلید وارد خانه طعمه‌ها می‌شدند و همه اموال باارزش را به سرقت می‌بردند

Handcuff

صبح آخرین روز اردیبهشت امسال، زن سالخورده‌ای به کلانتری 103 تهران رفت و خبر از سرقت شبانه از خانه‌اش داد. این زن گفت: چند روزی برای دیدن اقوام به مسافرت رفته بودم اما بعد از برگشت متوجه شدم دزدان وارد خانه‌ام در شمال تهران شده‌اند و 80میلیون تومان پول، طلا و اموال باارزش را به سرقت برده‌‌اند.

ردپای خدمتکار

با این شکایت، پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و کارآگاهان برای بررسی موضوع راهی محل سرقت شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که سارقان برای ورود به خانه مالباخته، نه قفلی شکسته‌اند و نه دری را تخریب کرده‌اند و این یعنی اینکه آنها با در اختیار داشتن کلید یدکی وارد خانه شده‌اند و نقشه خود را عملی کرده‌اند.
ماموران که مطمئن بودند در جریان این سرقت، فردی آشنا با مالباخته دخیل بوده است، در ادامه بررسی‌ها به خدمتکار خانه به نام مژگان مظنون شدند. این زن تنها کسی بود که به خانه مالباخته رفت‌وآمد داشت و بعد از سرقت هم به طرز مرموزی ناپدید شده بود.

سرقت 60میلیونی

با کمک مالباخته، چهره‌نگاری از زن سارق شروع شد و ماموران وقتی مشخصات ظاهری او را به دست آوردند، متوجه نکته مهمی شدند.بررسی‌ها نشان می‌دادسال گذشته به‌دنبال سرقت 60میلیون تومانی از خانه‌ای در منطقه دروس، ماموران به ردپای خدمتکار خانه در این سرقت دست یافته بودند اما موفق نشده بودند این زن را دستگیر کنند. حالا بعد از چند ماه از این ماجرا، ماموران متوجه شدند مشخصات ظاهری مژگان و تصویر چهره‌نگاری شده او شباهت زیادی به تصویر قبلی دارد و احتمالا سرقت میلیونی سال گذشته نیز از سوی همین زن صورت گرفته است.

زندگی پنهانی

دستور بازداشت مژگان، صادر شد و ماموران متوجه شدند وی بعد از جدایی از همسرش به عقد موقت مردی به نام عباس درآمده است. محل زندگی عباس در ورامین شناسایی شد اما وی بعد از دستگیری، ادعا کرد مدتی است از مژگان خبر ندارد و در سرقت از خانه‌ مالباخته‌ها هم نقشی نداشته است. از آنجا که مدرکی علیه عباس وجود نداشت، او آزاد شد اما با اطلاعاتی که از وی به دست آمده بود، ماموران موفق شدند مخفیگاه مژگان را شناسایی و او را که زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته بود، در ورامین دستگیر کنند.

زن جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت از خانه مالباخته اعتراف کرد و مدعی شد در این سرقت، عباس و مرد دیگری همدست او بوده‌اند. با اعترافات زن جوان، عباس و دوست وی نیز دستگیر شدند و به این ترتیب راز سرقت 60 میلیون تومانی از خانه دومین مالباخته نیز فاش شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که در هر دو سرقت، ابتدا مژگان به‌عنوان خدمتکار وارد خانه مالباخته‌ها شده و بعد از جلب اعتماد صاحبخانه‌ها توانسته کلید یدکی خانه را تهیه کند. مدتی بعد، وقتی مالباخته‌ها به مسافرت رفته بودند، این زن با همدستی 2 متهم دیگر وارد خانه آنها شده و نقشه سرقت را عملی کرده بود.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: مژگان در هر دو مورد، از طریق آگهی روزنامه‌ها به‌عنوان خدمتکار به خانه طعمه‌هایش راه یافته و دست به سرقت از آنجا زده بود. وی با اشاره به کشف مقداری اموال مسروقه در خانه متهمان پرونده، افزود: تعدادی از خریداران اموال مسروقه نیز تا‌کنون بازداشت شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباخته‌هایی که احتمالا از سوی این سارقان هدف سرقت قرار گرفته‌اند، ادامه دارد.

کد خبر 112192

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز