یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

این همه اندر مزایای نخ‌دندان گفته‌اند اما معلوم نیست چرا هیچ‌‌کس به معایب استفاده از آن اشا‌ره نمی‌کند

nkh dandan-511-gh

برای آشنایی با معایب این وسیله کافی است سر سفره یا میز غذا، یکی از اقوام یا آشنایان هوس کند بعد از صرف غذا به‌جای خلال دندان با نخ دندان توصیه‌های دندانپزشک را عملی کند. آن موقع است که معایب این وسیله نیز برایتان حسابی روشن می‌شود.

البته این رفتار ناپسند فقط به کنار سفره و میز غذای میهمانی‌های فامیلی محدود نمی‌شود و در فست‌فود‌ها و حتی رستوران‌ها نیز گاهی چنین رفتار‌هایی مشاهده می‌شود. با اینکه نگارنده‌های ستون در شهر چه خبر نیز با برخی موارد سختگیرانه‌ و افراطی آداب‌معاشرت میانه خوبی ندارند اما به‌طور حتم موارد ضروری به فرهنگ و زمان و مکان خاصی ارتباط ندارد و رعایت آن در حضور جمع مصداق رعایت حقوق دیگران است.

شب، سکوت، خرید

چنانچه شب‌هنگام حوالی ساعت 10‌تا 12‌سری به تعدادی از خیابان‌های پررفت و آمد شهر بزنید خواهید دید که اجناس مغازه‌ها نیز مانند آب دریا گاهی دچار جزر و مد می‌شود؛ بدین معنی که اجناس یاد‌شده صبح‌ها در مغازه‌ها، ظهر‌ها در پیاده‌رو و شب‌هنگام تا این طرف جوی‌های خیابان نیز پیشروی می‌کنند؛

با این تفاوت که این بار به جای ماه این اسکناس‌های رنگارنگ خریداران است که باعث می‌شود اجناس مغازه‌ها در رگال‌های گوناگون دستفروش‌ها تا این سوی پیاده‌رو و به تعبیر دیگر به وسط خیابان کشیده شود. بعد از ساعات یاد‌شده رگال‌های حاوی اجناس حراجی در حالی وارد خیابان می‌شوند که ترمز‌های ناگهانی راننده‌هایی که به سکوت شب و خرید در آن علاقه‌مندند باعث سنگینی بار ترافیک، آن هم در ساعات کم‌رفت و آمد می‌شود.

آسیب آسفالت‌ها

این روزها بسیاری از خیابان‌های شهر را می‌بینیم که کارگران شهرداری در آنها آسفالت‌های نو را جایگزین آسفالت‌های قدیمی پر از چاله و دست‌انداز می‌‌کنند. موضوع هموار‌نبودن آسفالت‌های سطح شهر همیشه یکی از دغدغه‌های شهروندان و رانندگان بوده است؛ رانندگانی که مجبورند هرچند وقت یکبار به‌خاطر همین دست‌اندازهای کوچک و بزرگ، جلوبندی خودرو را به تعمیرکار بسپارند.

اگر کمی به آنچه که بر سر این آسفالت‌ها می‌آید، دقت کنیم متوجه می‌شویم که علاوه بر تغییرات آب و هوایی، بسیاری از بی‌توجهی‌ها نیز باعث کوتاهی طول عمر این آسفالت‌ها می‌شود. برای نمونه نشت روغن و سوخت از زیر خودروها حسابی به آسفالت خیابان‌ها آسیب می‌رساند در حالی که اگر رانندگان به‌ مشکلات فنی خودروی خود رسیدگی کنند آسفالت‌ها کمتر آسیب می‌بینند. با وجود این، برای اصلاح و مرمت آسفالت خیابان‌ها می‌توانید با 137‌تماس بگیرید.

بارش کولرها

در حال پیاده‌روی در پیاده‌رو هستید که ناگهان با ریختن قطرات آبی که روی سر یا لباستان می‌ریزد فکر می‌کنید که قرار است شاهد بارش باران در فصل تابستان باشید اما به‌محض اینکه سرتان را بالا می‌گیرید، موضوع برایتان ناراحت‌کننده می‌شود.

بسیاری از مجتمع‌های تجاری کولر‌های آبی و گازی نصب کرده‌اند که نتیجه خنک‌شدن افراد داخل مجتمع توسط آنها، مساوی با خیس شدن رهگذران پیاده است. گهگاه از بعضی کولرهای بالای پیاده‌روها چنان آبی سرازیر ‌می‌شود که انگار شلنگ آب کولر به‌کلی روی سر مردم گرفته شده است.

به‌هر حال بهتر است هنگام نصب هر نوع کولری در بالای پیاده‌رو فکری هم به‌ حال رهگذرانی شود که پیش از خارج شدن از منزل وقت زیادی برای تمیزی و مرتب بودن لباس‌شان صرف کرده‌اند

کد خبر 112848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز