گروه اقتصادی: با افزایش نوسانات قیمت تخم مرغ، مسئولین وزارت بازرگانی تصمیم به عرضه مستقیم این کالا در میادین اصلی شهر به منظور کنترل قیمت‌ها گرفتند.

گرچه این شیوه چندان قادر به رفع نابسامانی قیمت‌ها نبود اما اخیرا با افزایش قیمت سیب‌زمینی و پیاز، وزارت بازرگانی اقدام به عرضه این محصولات با نرخ یارانه‌ای و شیوه مذکور، نموده است.
در این راستا، مسئولین بازرگانی استان تهران، وزارت بازرگانی و سازمان میادین میوه و تره‌بار در نشست روز گذشته خود به بررسی ساز‌ وکارهای اجرایی این طرح پرداخته و عنوان کردند طرح مذکور تا بازگشت قیمت این محصولات به قیمت‌های عادی ادامه خواهد یافت.  گرچه اهداف و میزان کارآمدی عرضه کالاها از طریق واحدهای سیار با وجود عرضه مستقیم از طریق میادین میوه و تره‌ بار نیازمند بررسی بیشتر است.
معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص عرضه سیب‌زمینی یارانه‌ای ،گفت‌: توزیع سیب‌زمینی یارانه‌ای برای جلوگیری از نوسان قیمت این محصول صورت گرفته و پرداخت یارانه در عرضه سیب‌زمینی و پیاز نیز در چارچوب این سیاست بوده است.
 محمد صادق مفتح در پاسخ به این پرسش که با وجود مراکز عرضه مستقیم در میادین میوه‌ و تره‌بار، عرضه سیب‌زمینی و پیاز در میادین اصلی در چادر تا چه حد امکان‌پذیر است گفت: شروع این طرح از سوی سازمان میادین بوده و سیب‌زمینی یارانه‌ای اکنون به این شیوه نیز عرضه می‌شود گرچه معتقدم شیوه اصولی، عرضه این محصولات از طریق سازمان میادین و واحدهای صنفی است و از روز گذشته عرضه از طریق واحدهای صنفی را آغاز کرده‌ایم.  وی افزود: از آنجا که به طور ضربتی خواستار جلوگیری از نوسان قیمت‌ها بودیم عرضه از طریق همه امکانات از جمله چادرها در سطح شهر را آغاز کردیم اما به مرور از طریق سازمان میادین و واحدهای صنفی عرضه خواهد شد. روز گذشته نیز سیب‌زمینی به هر سه روش عرضه شد اما از امروز شیوه عرضه از طریق چادرها حذف خواهد شد.
 مفتح افزود: برنامه‌ای برای توزیع روزانه 300 تن سیب‌زمینی با قیمت یارانه‌ای را در نظر داریم و تا زمانی که قیمت‌های سیب‌زمینی و پیاز به نرخ‌های عادی برگردد، این شیوه توزیع هم ادامه خواهد یافت.
همچنین رئیس اتحادیه تعاونی میوه و سبزی تهران به خبر نگار ما، گفت: بر اساس توافق اتحادیه با وزارت بازرگانی و قرارداد وزارتخانه با خریداران، سیب‌زمینی به قیمت 250 تومان به واحدهای صنفی تحویل و در سطح شهر 300 تومان عرضه می‌شود.
کد خبر 11314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز