دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر- ندا انتظامی: نخستین نشست خبری امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح دیروز در طبقه هفتم این سازمان برگزار شد.

هنر شهرداری

قرار بود خوراکیان در این نشست به معرفی برنامه‌های سازمان در ایام ماه رمضان بپردازد اما سؤالات خبرنگاران سمت و سوی دیگری داشت؛ سؤالاتی از قبیل برنامه‌های جدید سازمان برای سینما، تئاتر‌ و موسیقی.آغازگر این نشست پخش نماهنگی از شهید صارمی خبرنگار ایرنا بود و در ادامه لوح یادبود و هدیه به همسر این شهید اهدا شد.

سپس امیر خوراکیان تقویت روحیه وحدت و همگرایی، شور و نشاط معنوی و جشن‌های دینی را از اهداف برنامه‌های ماه رمضان سازمان اعلام کرد و نقش تهران را به‌عنوان پایتخت در معرفی تمدن ایرانی و اسلامی مهم دانست و گفت: حوزه فرهنگ نیز از مسائل مهم است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به آن توجه دارد و همچنین حرکت به سوی آرمانشهر ایرانی و اسلامی از موارد مهم سازمان است که البته در این راستا 4محور رفاه مادی، عدالت اجتماعی، روحیه آرمانی و انقلابی و برخورداری از ارزش‌های اسلامی در جامعه مهم است.

وی اعتبار برنامه‌های ماه رمضان را 20 میلیارد ریال خواند و عنوان کرد: علاوه بر این بودجه برای برنامه‌های ماه رمضان از بودجه جاری فرهنگسراها نیز استفاده می‌شود. همچنین برای روز قدس و عید فطر نیز برنامه‌های دیگری پیش‌بینی شده است که به‌تدریج اعلام خواهد شد.

شاید بیشترین سؤالاتی که از رئیس سازمان پرسیده شد مربوط به جریان سینمایی کشور بود. خوراکیان با تاکید بر حمایت از سینماگران و هنرمندان اعلام کرد که انجام کارهای هنری از اولویت‌های برنامه‌های سازمان است. وی در ادامه گفت: ما در سینما بحث پروژه‌های فاخر را دنبال می‌کنیم و‌ با توجه به تجربه‌ای که درمورد فیلم «طلا و مس» داشتیم سعی خواهیم کرد که برخی از تولیدات سینمایی را به جشنواره امسال برسانیم.

درگیری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با فیلم «چهل سالگی» هم از دیگر سؤالات خبرنگاران حاضر بود. خوراکیان با اعلام اینکه تهیه این فیلم مربوط به دوران قبل از مدیریت اوست اعلام کرد: حمایت از فیلم‌ها منوط به حفظ بحث محتوایی سازمان است. او ‌افزود: مسئله اختلاف سازمان با فیلم «چهل سالگی» نیز به دلیل همین مسائل محتوایی بوده. قرارداد این فیلم نیز توسط کسی در سازمان امضا شده‌ که به لحاظ حقوقی مناسب نبوده و بنده طی جلسه‌ای بحث را دنبال می‌کنم و اگر بتوانیم به توافق محتوایی برسیم حتما از این فیلم حمایت می‌کنیم.

به گفته خوراکیان، در طرح اکران اذان تا اذان امسال فیلم‌های پرمخاطب دهه 70 نیز اکران خواهد شد.درنظر اول شاید در برنامه‌هایی که سازمان برای ماه مبارک رمضان درنظر گرفته، جایی برای تئاتر و موسیقی نباشد اما برنامه‌ریزان، به علاقه‌مندان این هنرها هم توجه کرده‌اند. خوراکیان با اشاره به برنامه‌های موسیقایی و نمایشی که در بوستان‌ها و باغ موزه دفاع مقدس اجرا می‌شود به نخستین اجرای آبنمای تصویری دفاع مقدس به همراه موسیقی ‌ اشاره کرد. خوراکیان در ادامه گفت: ما متولی برگزاری کنسرت نیستیم اما حمایت‌کننده این برنامه‌ها هستیم. سازمان فرهنگی از کنسرتی که متناسب با این ایام باشد، حمایت جدی می‌کند.

هرشب بر آستان جانان

«بر آستان جانان» عنوان کلی برنامه‌های سازمان برای ایام ماه رمضان است که برای تمامی اعضای خانواده با بخش‌های متنوع تدارک دیده شده ‌است. این برنامه‌ها در بوستان‌های نهج‌البلاغه، ملت، اندیشه، فدک، سهند، نرگس، شهر و فرهنگسرای بهمن هر روز 2ساعت قبل از افطار برگزار می‌شود.

همچنین در بوستان‌های لاله، رازی، رودکی، بهاران و فرهنگسراهای خاوران و ولاء هر شب 2 ساعت بعد از افطار برنامه اجرا خواهد شد. برنامه‌هایی که شامل ترتیل یک حزب قرآن کریم، مفاهیم، اجرای سرود توسط گروه سرود حزب‌الله لبنان، تواشیح، تئاتر، مسابقه، تلاوت مجلسی، پخش اذان و افطاری ساده و همچنین برپایی غرفه‌های جانبی شامل عرضه محصولات فرهنگی، غرفه کودکان، پاسخ به پرسش‌های شرعی و دریافت نذورات افطار خواهد بود.

کد خبر 113520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز