گروه شهری: نخستین جشنواره تجلیل از اصناف بازار تهران در نخستین روز از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

Talaee

مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست این مراسم 40 نفر و در مرحله دیگر نیز 200 نفر از بازاریان نیکوکار انتخاب می‌شوند و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از تشکیل دبیرخانه دائمی انتخاب شهروند نمونه در بازار اصناف خبر داد و اعلام کرد: به این ترتیب هر ساله شهروندان نمونه از بین اصناف انتخاب می‌شوند و در مراحل بعدی این انتخاب به سایر مشاغل نظیر پیشه‌وران نیز تسری می‌یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از تلاش برای انتخاب شهروند نمونه در مقیاس محله‌ای و منطقه‌ای نیز سخن گفت تا شهروندان نمونه در سطح محلات، مناطق و سپس در سطح شهر نیز مشخص شوند تا ضمن تقدیر از آنها ازتوانایی هایشان برای توسعه زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بهره‌مند شویم.

این انتخاب بر عهده شورای سیاستگذاری است که تمام نهادهای خصوصی و مردمی در آن حضور دارند. این شورا به گفته طلایی متشکل از جامعه اسلامی بازاریان، سازمان تبلیغات، کمیته امداد امام، سازمان اوقاف، مسجد جامع بازار، حوزه علمیه بازار، شورایاری محله بازار، بنیاد شهید و نیروی انتظامی است.طلایی همچنین از طرح انتخاب چهره‌های ماندگار هیئت‌های مذهبی در ماه محرم نیز خبر داد.

به گفته وی، تدین، پیروی از ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی، حضور و پشتیبانی در دفاع مقدس، حضور مؤثر در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و وقایع مهم تاریخی، صاحب‌نظربودن در موضوعات دینی، علمی و اجتماعی، اخلاق‌گرایی،‌ دستگیری از نیازمندان، صداقت، داوری بین کسبه بازار و پایبندی به ضوابط صنفی و حفظ سنت‌ها از ملاک‌های انتخاب شهروند نمونه در بین اصناف است.

وی همچنین از شکل‌گیری شبکه همیاران فرهنگی بازار تهران سخن گفت و افزود: از آنجایی که این افراد به‌عنوان پشتوانه فرهنگی بازار به شمار می‌آیند با تشکیل یک پایگاه فرهنگی ماموریت‌هایی به چهره‌های ماندگار بازارمحول خواهد شد که متعاقبا اعلام می‌شود.

طلایی زمان برگزاری مراسم تجلیل از کسبه‌ نمونه بازار را روز پنجشنبه در ضیافت افطاری مصادف با اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد و یادآور شد: این مراسم در برج میلاد برگزار خواهد شد. طلایی در بخش دیگری از مصاحبه‌خود به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره تجلیل از اصناف نمونه تاکید کرد: ورود حوزه دولتی و عمومی به مسائل فرهنگی و عملیات فرهنگی، جامعه را دچار مشکل می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بیان کرد: وظیفه دولت‌ها سیاستگذاری است اما فعالیت فرهنگی باید برعهده مردم باشد.وی با ابراز تأسف از اینکه بعد از جنگ به توسعه کالبدی و عمرانی بیش از توسعه فرهنگی توجه شده، گفت: پس از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می‌توانستیم توسعه کشور را بر بستر وزیر ساخت توسعه فرهنگی بنا کنیم که اگر چنین می‌شد ما اکنون شاهد بسیاری از ناهنجاری‌ها، مشکلات، کاستی‌ها و نارسایی‌های فرهنگی - اجتماعی نبودیم.

کد خبر 113537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز