مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مالی و اداری شهردار تهران با اشاره به پرداخت نشدن بدهی‌های شهرداری توسط دولت گفت: قرار بود بدهی‌ها در قالب سهام پرداخت شود، اما هنوز از پرداخت این بدهی‌ها خبری نشده است.

شهرداری

 به گزارش ایسنا، حسین محمد پورزرندی در پاسخ به سوالی در رابطه با بدهی‌های دولت به شهرداری توضیح داد: میزان کمک‌های دولت به شهرداری حدود هفت درصد است که آن هم تنها در بخش حمل و نقل هزینه می‌شود.

 معاون مالی و اداری شهردار تهران عنوان کرد: میزان بدهی‌های دولت به شهرداری بر اساس آخرین برآوردها 700 میلیارد تومان است که 50 درصد از این میزان بدهی دارای سند قطعی از کمیسیون ماده «100» است.

 وی بیان کرد: در سال 87 حدود 14 میلیارد تومان از این بدهی‌ها پرداخت شد و قرار بود مابقی این بدهی‌ها در قالب سهام عدالت یا سهام شرکت‌های در حال واگذاری به شهرداری پرداخت شود، اما هنوز این قول محقق نشده است.

 پورزرندی تصریح کرد: البته در بودجه سال 89 مبلغ 500 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که امیدواریم این بدهی امسال پرداخت شود.

  وی در ادامه توضیحاتی در رابطه با جوایز عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و عوارض پسماند واحدهای مسکونی و غیرمسکونی ادا کرد و افزود: در جوایز عوارض نوسازی سال 89 یک جایزه نقدی به ارزش یک میلیون ریال، در جوایز عوارض کسب و پیشه یک جایزه نقدی ویژه به ارزش یکهزار و 250 ریال و در جوایز عوارض پسماند واحدهای مسکونی و غیر مسکونی 32 کمک هزینه خرید جهیزیه هر یک به مبلغ 25 میلیون ریال پیش‌بینی شده است و این جدای از جوایز نقدی و غیر نقدی دیگر است.

 وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران برای افزایش پلکانی درآمدهای پایداری شهرداری تهران اضافه کرد: متاسفانه این روند به صورت مطلوب پیش نمی‌رود و در حالی که قرار بود درآمدهای پایدار شهرداری هر سال پنج درصد افزایش یابد، در حال حاضر این درآمدها تنها 20 تا 25 درصد درآمدهای شهرداری را تشکیل می‌دهد و مابقی درآمدهای شهرداری کماکان از طریق ساخت و ساز تامین می‌شود.

 معاون مالی و اداری شهردار تهران با تاکید بر این که از سال 86 تاکنون هیچ فروش تراکم غیرمجازی نداشته‌ایم افزود: همچنین در حالی که میزان فروش تراکم مجاز و غیرمجاز در سال 86، 70 درصد بوده است، این میزان در سال جاری و تاکنون به حدود 44 درصد رسیده است.

 وی در پاسخ به سوالی در رابطه با سرانه هزینه‌های یک شهروند در شهر تهران، یادآور شد: میزان هزینه جاری و نگهداشت شهر تهران به صورت سالانه یکهزار و 500 میلیارد تومان است و با فرض حضور 10 میلیون جمعیت در تهران سرانه هر شهروند 150 هزار تومان است.

 پورزرندی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این سرانه از طریق عوارض نوسازی و حدود یک سوم آن مربوط به سایر عوارض می‌شود و با توجه به این که کمتر از 40 درصد این عوارض معمولا وصول می‌شود، میزان پرداختی عوارض توسط مردم به حدود 20 هزار تومان می‌رسد.

 وی در پایان اظهار کرد: تاکنون بیش از هفت میلیون قبض عوارض شهری صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد این قبوض به بیش از 13 میلیون قبض افزایش یابد.

کد خبر 113670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز