گروه شهری: 6 قطار جدید برای خطوط داخلی، 14‌لکوموتیو و 21 واگن دو طبقه برای خط تهران - کرج، با حمایت مالی شهرداری تهران، تا مهر ماه وارد خطوط مترو می‌شود.

مترو

این اقدامات به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو به افزایش 10 تا 15 درصدی تعداد مسافران و میزان جابه‌جایی‌ها در خطوط داخلی و 25 درصدی مسافران در خط تهران - کرج خواهد انجامید.جعفر ربیعی همچنین پیش‌بینی کرد که مترو در مهر ماه به رکورد جابه‌جایی 2 میلیون نفر برسد.

وی گفت: درصورت ورود 6 قطار جدید به خطوط داخلی مترو در مهر ماه، می‌توانیم سرویس‌دهی کامل به ایستگاه‌های جدید توسعه شمالی خط یک (ایستگاه‌های میرداماد، شریعتی، قلهک، صدر و قیطریه) داشته باشیم و سرفاصله حرکت قطارها در این ایستگاه‌ها نیز مانند سایر ایستگاه‌ها باشد.

ربیعی ادامه داد: همچنین با ورود واگن‌های جدید مترو این امکان فراهم می‌شود که از ایستگاه‌های توسعه شرقی خط 2 (از ایستگاه علم و صنعت تا فرهنگسرا) بهره‌برداری کامل کرده و همچنین در ایستگاه‌های آماده بهره‌برداری خط 4 از میدان شهدا تا کلاهدوز به شهروندان خدمات‌رسانی کنیم.

ربیعی تاکید کرد: با ورود واگن‌ها و لکوموتیو‌های خط 5 ضمن کاهش سرفاصله قطارها به 10 دقیقه، امکان بهره‌برداری از ایستگاه محمد شهر کرج و ایستگاه استادیوم آزادی به‌صورت تمام وقت و کامل فراهم می‌شود که خود این ایستگاه‌ها نیز جاذب بسیاری از سفرها خواهند بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه همچنین گفت: در این خط با ورود واگن‌ها و لکوموتیو‌های جدید می‌توانیم تعداد قطارهایی را که به‌صورت اکسپرس حرکت می‌کنند افزایش داده و در تمام روز از این قطارها که در ایستگاه‌های مهم توقف دارند و زمان سفرشان 15 دقیقه کمتر است استفاده کنیم تا خدمات‌رسانی مناسبی به همه مسافران صورت گیرد.

شایان ذکر است که تجهیزات قطارهای یاد شده، از زمستان گذشته به‌دلیل پرداخت نشدن مطالبات بانک‌های عامل از سوی دولت، در گمرک مانده و ترخیص نشده بود. با وجود اینکه دولت بیش از 2 ماه پیش اعلام کرد 100 میلیارد تومان بابت ترخیص این تجهیزات اختصاص داده و معاون اول رئیس‌جمهوری اختصاص این مبلغ برای ترخیص قطارهای مترو را ابلاغ کرده است اما به گفته مسئولان مترو این مبلغ هیچگاه اختصاص پیدا نکرد و شهرداری ناچار شد از منابع مالی شهر، بدهی را پرداخت و تجهیزات قطارها را آزاد کند تا قطارها تا پایان تابستان آماده سرویس‌دهی در خطوط مترو شوند.

کد خبر 113969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز