گروه شهری: کاهش دمای 6 تا 10 درجه‌ای در گوشه و کنار کشور و آغاز بارندگی‌ها در برخی استان‌ها از فردا، می‌تواند صدای پای فرا رسیدن زود هنگام پاییز در آخرین ماه فصل تابستان باشد.

weather

طبق اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی، هموطنان در سراسر کشور از امروز و فردا باید منتظر کاهش دما در شهرهای خود باشند. پرویز رضازاده کارشناس سازمان هواشناسی در این باره به همشهری گفت: از فردا تا روز پنجشنبه در نیمه شمالی کشور شاهد کاهش دمای 6 تا 10 درجه‌ای خواهیم بود که این کاهش دما در بخش مرکزی و نیمه جنوبی کشور 3 تا 6 درجه خواهد بود.

وی افزود: طبق اطلاعیه و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، و نیز استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شاهد بارش باران خواهند بود که این بارش به‌خصوص در استان‌های مازندران و گیلان از شدت بیشتری برخوردار بوده و انتظار آبگرفتگی معابر و مواج شدن دریا می‌رود.رضا‌زاده گفت: این بارندگی در شمال کشور در طول هفته ادامه خواهد داشت اما در مناطق جنوبی نیز در شرق استان فارس، شمال هرمزگان و غرب کشور نیز از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه احتمال بارندگی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی هوای استان تهران و پایتخت نیز گفت: البته برای شهر تهران پیش‌بینی بارندگی نداریم اما این احتمال در ارتفاعات وجود دارد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: معمولا از ابتدای شهریور ماه باید منتظر تغییرات جوی بود و این کاهش دما و بارندگی‌ها نیز اتفاقی طبیعی مانند سال‌های گذشته است.

کد خبر 114423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز