دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره چهارم سه‌شنبه و چهارشنبه 23 تا 24 شهریور ماه مقارن با پنجم و ششم شوال به مدت دو روز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

مجلس خبرگان

به گزارش ایسنا مراسم افتتاحیه این اجلاس با سخنرانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری آغاز می‌شود.

 از آیت‌الله مصباح یزدی برای سخنرانی در ارتباط با مسائل فرهنگی و حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی برای سخنرانی در مورد مسائل اقتصادی جهت حضور در هشتمین اجلاسیه خبرگان در دور چهارم دعوت شده است.

 در روز پنج‌شنبه 25 شهریور ماه نیز اعضای مجلس خبرگان طبق روال گذشته به مرقد حضرت امام(ره) خواهند رفت و با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنند. همچنین با مقام معظم رهبری نیز دیدار خواهند کرد.

جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان بعدازظهر روز بیستم مرداد با حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، شاهرودی، محمد یزدی، صادق آملی لاریجانی، سیداحمد خاتمی و ابراهیم رییسی، در دفتر رئیس مجلس خبرگان تشکیل شد و در این جلسه پس از بحث و بررسی پیشنهادهای کمیسیون‌های مجلس خبرگان، هر یک از اعضای هیات رئیسه به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مطرح شده در جلسه پرداختند.

 در این جلسه یکی از پیشنهاداتی که مطرح شد این بود که بین دو اجلاس رسمی خبرگان، اجلاس محدودی مرکب از اعضای هیات رئیسه، روسای کمیسیون‌ها و یکی از اعضای فعال کمیسیون‌ها برای تبادل نظر در ارتباط با مسائلی که در خبرگان مطرح می‌شود، تشکیل شود و این طرح به یاری خداوند در اجلاس خبرگان که در شهریورماه برگزار می‌شود مورد بررسی قرار ‌گیرد.

 همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد که شخصیت‌های مدعو و سخنرانان اجلاس خبرگان در ارتباط با مشکلات فرهنگی کشور و همچنین توطئه‌هایی که نظام استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند سخنرانی کنند.

 در اسفندماه نیز انتخابات هیات رئیسه و کل کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

 خبرگان در سال دو بار اجلاسیه دارند؛ بعد از ماه مبارک رمضان اجلاسیه خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

کد خبر 115585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز