شعار علیه علی دایی و کریم باقری، پرتاب بطری آب به داخل زمین و اتفاق‌هایی از این دست در روز مسابقه شهرداری تبریز و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام (ره)، انتقاد پرسپولیسی‌ها را برانگیخت.

فوتبال

بعد از صحبت‌های تند سرمربی پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی برخی دیگر از مربیان و بازیکنان این تیم از وضعیت حاکم در این ورزشگاه انتقاد کردند. محمد علی یحیوی، مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس معتقد است که اگر این تیم در هفته نهم لیگ به پیروزی دست می‌یافت، مشخص نبود که چه اتفاقی بر سر پرسپولیس می‌آمد.

او می‌گوید: «خدا را شکر ما این بازی را نبردیم چون معلوم نبود چه اتفاقی برای کادر فنی و بازیکنان رخ می‌داد. وقتی شهرداری تبریز گل زد، 7 نفر از اعضای باشگاه پرسپولیس را در جایگاه ویژه کتک زدند اما هیچ کس جلودار نبود که امیدوارم این مسائل بررسی شود.»

حسین عبدی، دیگر مربی پرسپولیس از اتفاق‌های افتاده در این مسابقه ترسیده است و توضیح می‌دهد: «اگر در اثر پرتاب سنگ‌هایی که به سمت ما می‌آمد مشکلی رخ می‌داد، چه کسی باید جواب می‌داد. این کارها اصلا جالب نیست و به‌نظر من آنهایی که به ورزشگاه آمده بودند تبریزی نبودند.

واقعا شرمم می‌آید حرف‌هایی که به ما زدند را به زبان بیاورم. من مردم تبریز را دوست دارم چون خودم ترک و آذری زبان هستم اما وقتی که وارد ورزشگاه شدم در دل خودم گفتم روزی پرحاشیه در انتظار ماست. برخی در ورزشگاه دنبال جار و جنجال بودند. از مسئولان استانی و مردم تبریز می‌خواهم که این مشکلات را هر چه سریع‌تر حل کنند.» عبدی ادعا می‌کند که در اواسط بازی نارنجک‌هایی که به سمت زمین پرتاب می‌کردند را دیده است.

در عین حال، محمد منصوری زننده تنها گل پرسپولیس در بازی با شهرداری تبریز می‌گوید: «قصد توهین به هواداران تبریزی را ندارم اما در 2 سال گذشته، هر بار که به تبریز آمدیم همیشه با همین برخوردها روبه‌رو بودیم. هر چند باید حساب هواداران خوب تبریزی را جدا کرد.»

این در حالی است که رئیس سازمان لیگ از هماهنگی لازم با مسئولان ورزشی تبریز پیش‌از برگزاری هفته نهم خبر می‌دهد. عزیز محمدی در این رابطه می‌گوید: «قبل از بازی با مسئولان باشگاه شهرداری تبریز، استانداری و هیات فوتبال آذربایجان صحبت‌های لازم را انجام داده بودیم. سازمان لیگ هم از بروز چنین اتفاقاتی ناراحت است. باید طبق روال، گزارش این اتفاقات را به کمیته انضباطی بدهیم و آنها تصمیم بگیرند.» البته میثم بائو، هافبک شهرداری تبریز برخی اتفاق‌ها این مسابقه را تایید نمی‌کند، از جمله شعار علیه علی دایی و کریم باقری. بائو می‌گوید: «به‌دلیل اینکه دایی و باقری به فوتبال ایران خدمات زیادی کرده‌اند کار هواداران شهرداری را تایید نمی‌کنم.»

در عین حال، رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی شعار علیه سرمربی و بازیکن پرسپولیس را عجیب نمی‌داند. جواد ششگلانی در این رابطه چنین می‌گوید: «معتقد نیستم که 90 دقیقه علیه دایی و باقری شعار داده شده و این را شما می‌گویید. مگر در ورزشگاه آزادی هواداران استقلال علیه امیر قلعه نویی و خسرو حیدری شعار ندادند؟ پس در همه ورزشگاه‌ها این اتفاق رخ می‌دهد.»

او با بیان اینکه صحبت‌های علی دایی را به هیچ عنوان قبول ندارد، ادامه می‌دهد: «در ورزشگاه نبودم و ندیدم چه اتفاقاتی رخ داد اما باید بررسی کنیم که چرا چنین شعارهایی داده شده است. فکر می‌کنم دلیل بروز این مسئله تبعات حواشی دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی در تهران بود.»

رئیس هیات فوتبال تبریز تاکید می‌کند که پیش از این مسابقه هماهنگی لازم با باشگاه شهرداری انجام شده و کانون هواداران تشکیل شده است. او می‌گوید که این هیات به تنهایی نمی‌تواند در جلوگیری از بروز چنین اتفاق‌هایی کاری انجام دهد و پیشنهاد می‌کند که رسانه‌ها هم باید فرهنگ‌سازی‌ کنند.

ششگلانی تاکید می‌کند: «نمی‌توانم از همین الان بگویم که دیگر چنین اتفاقی در ورزشگاه یادگار امام نمی‌افتد. باید کم کم این مسائل را حل کرد.» با همه اینها، این احتمال که باشگاه شهرداری تبریز با محرومیت‌هایی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روبه‌رو شود، زیاد است. عزیزمحمدی خبر می‌دهد که طبق روال، گزارش اتفاق‌های مسابقه شهرداری تبریز و پرسپولیس به کمیته انضباطی ارائه می‌شود و آنها تصمیم می‌گیرند.

کد خبر 116442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز