مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان تیم هابل با استفاده از تصاویر دو بعدی به ثبت رسیده توسط این تلسکوپ فضایی، تصاویر ویدئویی سه بعدی به وجود آورده‌اند که بیننده را به سفری سه بعدی در میان سحابی کارینا خواهد برد

سحابی کارینا

فیلم هابل سه بعدی در سال جاری بر روی پرده سینماها با استقبال خوبی مواجه شد و از این رو تیم متخصصان تلسکوپ فضایی هابل تصمیم گرفتند نمایشگرهای رایانه‌های خانگی را نیز تحت تاثیر جادوی سه بعدی تصاویر زیبای هابل قرار دهند.

تیم هابل تصاویر ویدیویی سرخ-آبی رنگی را منتشر کرده است که بیننده را به همراه خود به پروازی در میان سحابی کارینا می‌برد. با این حال بر اساس آنچه در حین تصاویر ویدیویی گفته می‌شود به دلیل استفاده از تکنیک‌های هنری متعدد، دقت علمی این تصاویر پایین آمده است.

برای ساخت این تصاویر متخصصان ستاره‌ها و لایه‌های سحابی را با استفاده از اطلاعات علمی و تکنیک‌های هنری از تصاویر دو بعدی هابل جدا کرده و از آن برای ایجاد تصور عمق در فیلم استفاده کرده‌اند و از این رو فاصله واقعی میان ستاره‌ها و سحابی به اندازه قابل توجهی فشرده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، برای دیدن این تاثیر سه بعدی، کاربران باید عینک‌های قرمز و آبی سه بعدی به چشم داشته باشند و به منظور افزایش تاثیرگذاری تکنیک سه بعدی باید تصاویر را در کادر واقعی و کامل مشاهده کنند.

کد خبر 116485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز