همشهری آنلاین: دکترعبدالرضا سودبخش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران شب گذشته مورد سوءقصد قرار گرفت و کشته شد.

dr. soodbakhsh

دکترعبدالرضا سودبخش دانشیار بخش عفونی بیمارستان امام خمینی حوالی ساعت 21 هنگامی که از مطب خود خارج می شد مورد سوءقصد فردی ناشناس قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش ایسنا، از انگیزه و اهداف ضارب اطلاعی در دست نیست و نیروی انتظامی در حالی بررسی این حادثه است.

در پی این حادثه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای از فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خواستار شناسائی عاملان سوء قصد به دکتر سودبخش شد.

دکتر وحید دستجردی در نامه خود به سردار اسماعیل احمدی مقدم آورده است: با کمال تأسف مطلع شدیم در ساعت 21 سه‌شنبه 30 شهریور ماه، یکی از پزشکان محترم و از اساتید و خدمتگذاران به جامعه علمی و پزشکی کشور و همچنین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرحوم آقای دکتر عبدالرضا سودبخش در مقابل مطب شخصی خود مورد سوء قصد قرار گرفته است.

در ادامه این نامه تاکید شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن محکومیت این اقدام نابخردانه، با همسر و فرزندان آن مرحوم ابراز همدردی کرده و تسلیت خود را به این عزیزان و اعضای محترم جامعه پزشکی کشور ابراز و درخواست دارد عاملین این حادثه سریعاً شناسایی و مجازات شوند.

دکترعبدالرضا سودبخش در سال 1328 در شهرستان بندرانزلی از توابع استان گیلان متولد شد. وی در سال 1346 موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و تحصیلات عالی خود را در سال 1346 در رشته پزشکی دانشکدة پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و در سال 1354 فارغ‌التحصیل شده بود.

وی در سال 1369 نیز موفق به اخذ تخصص در رشتة عفونی از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و از آن پس به عنوان عضو هیئت علمی و استادیار گروه عفونی در بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) مشغول به کار شده بود وی سپس موفق یه اخذ درجه دانشیاری شده بود.

کد خبر 116651

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز